iDeal kampaania

Karm mats: Saksa autotoodang kukkus kolinal

Volkswageni autotehas Brasiilias.

FOTO: Reuters

Saksa autofirmad tootsid mullu Saksamaal ainult 4,7 miljonit autot, ehk vähim alates 1997. aastast, selgub autotootjate liidu VDA andmetest.

Toodang langes 2019. aastal eelnevaga võrreldes üheksa protsenti, teatas VDA, mis süüdistas selles rahvusvahelise nõudluse langust.

Nõudluse langus tuli ajal, mil autotootjaid pitsitavad kulukas üleminek elektriautodele ja karmimad emissioonipiirangud.

Saksa turul on tarbijate kulutamine majanduskasvu aeglustumisest hoolimata tugev püsinud ning uusi autosi registreeriti viis protsenti rohkem kui aasta varem.

Eksport langes aga järsemalt kui toodang, kukkudes 13 protsenti 3,5 miljonile autole.

«Autotoodangu langus tähendab, et Saksamaa on maailma autotööstuses jätkuvalt tähtsust kaotamas,» ütles Ferdinand Dudenhöffer ühendusest Center for Automotive Research.

Ta märkis, et kui 1998. aastal moodustasid Saksamaal toodetud autod 12 protsenti maailmas müüdud autodest, siis mullu moodustasid need vaid kuus protsenti.

Maailma autoturgu on kahjustanud USA kaubanduskonflikt Hiinaga. Autotootjad kurtsid mullu, et nõudluse langus on tulnud ajal, mil on vaja teha tohutuid investeeringud arendustöösse.

Detsembris avaldatud uuringus ütles Dudenhöffer, et Saksa autotoodang peaks taas kasvama hakkama 2021. aastal.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles