Tallink vedas streigi ja dokkide kiuste rekordarvu reisijaid

Reisilaev Baltic Queen.

FOTO: Vikipeedia

Tallink vedas 2019. aastal kõigil laevadel ja liinidel kokku rekordilised 9,76 miljonit reisijat, mida on 6599 võrra enam kui mullu. Veetud sõidukite arv ja kaubamahud vähenesid.

«Reisijatearvu kasvu 2019. aastal, mil meie tegevust mõjutasid mitme laeva korraline hooldus ja remont esimeses kvartalis, koduturgude ja maailma majanduse suurenenud pinged ja tihenenud konkurents meie liinidel, võib lugeda heaks tulemuseks. Kindlasti aitas rekordilise reisijatearvuni jõudmisele kaasa suvine kõrgperiood, mil vedasime esmakordselt mitmel kuul järjest rohkem kui miljon reisijat kuus,» rääkis Tallink Grupi juht Paavo Nõgene.

Reisijate arv kasvas kõigil liinidel, välja arvatud Eesti ja Rootsi vahel, kus reisijate arv oli 953 153 ehk vähenes aastaga 7,9 protsendi võrra, teatas Tallink börsile.

Kõige rohkem kasvas veetud reisijate arv ettevõtte Soome–Rootsi liinidel, kus 2019. aastal veeti 1,7 protsendi võrra rohkem reisijaid kui 2018. aastal. Kokku reisis Soome–Rootsi liinidel 2019. aastal ligi 2,9 miljonit reisijat.

Eesti–Soome ja Läti–Rootsi liinidel kasvas reisijate arv vastavalt 0,7 ja 0,5 protsendi võrra. Eesti–Soome liinidel veeti 12 kuuga 5,11 miljonit reisijat, Läti–Rootsi liinil veeti rekordilised 799 961 reisijat.

Tallinki veetud reisijate sõidukite arv suurenes Soome–Rootsi liinidel, kuid vähenes kõigil teistel liinidel. Kokku vedas laevafirma mullu 1,11 miljonit reisijate sõidukit, mis on aastatagusega võrreldes 1,3 protsendi võrra vähem.

Aastaga kasvas ka kaubavedu Soome–Rootsi ja Läti–Rootsi liinil, kuid vähenes teistel ettevõtte liinidel. Kokku vedas kontsern mullu 379 634 ühikut kaupa, mis on 1,4 protsenti võrra vähem kui aasta varem.

«Veetud reisijate sõidukite vähenemine, kuid peamiselt kaubaveo vähenemine, on teemad, millega tõsiselt tegeleme. 2019. aasta jooksul tihenenud konkurentsitingimustes tuleb meil eelkõige just kaubaveovaldkonnas 2020. aastal oma tegevusi muutunud tingimustele vastavalt kohandada, et kaubaveo langustrend taas positiivseks pöörata. Sellega tegelikult juba ka tegeleme,» ütles Nõgene.

Tallinki juhi sõnul mõjutas neljanda kvartali tulemust Soomes novembris ja detsembri alguses toimunud postitöötajate streik, mistõttu ei jõudnud põhjanaabrite klientideni tavapärased jõulukampaaniapakkumised.

«Seda positiivsem on asjaolu, et neljandas kvartalis veetud reisijate ja reisijate sõidukite arv siiski suurenes võrreldes 2018. aasta neljanda kvartaliga,» lisas Nõgene.

Viimases kvartalis kasvas laevafirma reisijate arv 1,5 protsenti, 2,3 miljonini, kaubaühikuid veeti 93 645 ehk 4,7 protsenti vähem kui aasta varem. Reisijate sõidukeid veeti üle 243 025, mida on 1,8 protsenti tunamullusest enam.

Alanud aastal algab Tallinki uue LNG-laeva MyStar ehitus Soomes Rauma laevatehases, kaldategevustes on firma omandatud Burger Kingi frantsiisiga kiirelt laienemas üle Baltikumi.

«Samal ajal hoiame oma tohutu kogemuste- ja oskustepagasiga meeskonnaga pidevalt silmad lahti uute võimaluste jaoks üle maailma ja oleme valmis headele võimalustele kiirelt reageerima,» ütles Nõgene.

Mäletatavasti asutas Tallink septembris Singapuris tütarettevõtte Tallink Asia Pte Ltd, mis on kontserni esimene tütarettevõte Aasias.

Erinevate metoodikade alustel koostatud erinevaid pingeridades on Tallink duty-free sektoris praegu maailmas 12. kohal ja ettevõttel on ambitsiooni jõuda selles edetabelis kõrgemale.

Tallink aktsia langes eile 1,02 protsenti ja sulgus 0,966 euro tasemel. Nimetuse käive ulatus üle 540 000 euro.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles