iDeal kampaania

Jaeketid müüsid jõulunädalal sadu tonne mandariine

Kliendid noolivad mandariine.

FOTO: Margus Ansu

Mandariinid olid ka tänavusel jõuluperioodil jaekettide üks müüdumaid tooteid, mida läks kaubaks sadade tonnide kaupa.

Vahetult enne jõule ennustas Maxima jõulunädalaks 200-tonnist mandariinimüüki. Võttes arvesse ka jõulueelset nädalavahetust, ulatus müük aga ligi 240 tonnini. Maxima Eesti kiiresti riknevate kaupade ostuosakonna juht Marge Kikas kinnitas BNSile, et mandariinidel oli ja on jätkuvalt sel aastal väga hea minek.

«Kui võtta arvesse ka jõuludele eelnenud nädalavahetust, kus inimesed tegid juba oma jõuluostusid, siis alates 20. detsembrist kuni 29. detsembrini müüdi kokku 237 tonni mandariine. Mandariinimüügi tipp saabus 23. detsembril, kui ühe päevaga müüdi 35 tonni mandariine,» ütles Kikas.

Iga Prisma hüpermarket müüs aga aasta kahel viimasel nädalal keskmiselt 13 tonni mandariine, ütles Prisma kommunikatsioonijuht Piret Lankots BNSile.

Kõik üheksa Prisma kauplust olid tänavu enne jõule avatud ööpäev ringi, mis tõi Prisma sortimendidirektori Kaimo Niitaru sõnul kauplustesse palju inimesi, kel oli huvi nii toidu- kui ka tööstuskaupade vastu.

Populaarsemate jookidena müüdi enim vett, õlut ja glögi. «Võrreldes mullusega on suurenenud lahja alkoholi ja alkoholivabade toodete müügikasv, samas kui kange alkoholi müük on jäänud tagasihoidlikumaks,» märkis Niitaru pressiteate vahendusel.

Toidukaupadest olid detsembri viimastel nädalatel Prisma edetabeli tipus lisaks mandariinile ka banaan, piim ja kartul, rohkelt osteti lõhet ja forellimarja.

Enim müüdud tarbekaupade hulgas olid mänguloomad, mängukonsoolid, legod ja viimasel ajal suurt populaarsust kogunud kendama. Huvitavamate sel perioodil ostetud toodetena tõi Niitaru välja laelambi, madratsi, rösteri ja õmblusmasina.

Coopi kommunikatsioonijuht Martin Miido ütles BNSile, et mandariinimüük jäi tänavu mullusega võrreldes sarnasele tasemele. Kui keskmine jaekett müüs möödunud aasta jõulunädalal 150 tonni mandariine, siis Miido sõnul on Coopi läbimüük püsinud sellest ligikaudu kolmandiku võrra suuremana.

Traditsiooniliselt osteti Coopi kauplustest palju jõulutoite, nagu verivorstid, seapraad, mandariinid, kapsad, moosid, teed, jõhvika- ja pohlamoosid ja kõrvits. «Varasemate aastatega võrreldes on näha valmistoitude müügi kasvu, mis on tegelikult trendiks olnud juba paar viimast aastat. Siia alla kuuluvad nii soojaleti tooted kui ka näiteks Coop Kokkade salatid, suupisted ja muud kulinaariatooted,» ütles Miido.

Suurima üllatusena tõi ta välja alkoholivabade õllede müügi, mis kasvas eelmise aasta detsembriga võrreldes ligi 50 protsenti. Ka jäätise müük oli tänavu detsembris 25 protsenti suurem kui mullu, seda Miido sõnul tõenäoliselt soojade talveilmade tõttu.

Selveri mandariinimüük ulatus jõulunädalal 150 tonnini. Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski rääkis BNSile, et müügiedu saavutasid ka lõhefilee ja forellimari. «Enimmüüdud toodete seast leiab Eesti juustu, kurgi, banaani, Martini Asti – need tooted on olnud esindatud ka varasemate aastate pingeridades, seega uusi trende ei saa siin täheldada,» märkis ta.

Kuigi kala müük kukkus möödunud kuudel aastatagusega võrreldes kuni viiendiku võrra, siis pühadeaegsel perioodil pöördus müük eelnenud perioodiga võrreldes väikesele tõusule. Veski tõi veel välja, et Selveri kliendi ostukorvis suurenes eelmise aastaga võrreldes nii kange kui ka lahja alkoholi osakaal.

«Jõuluperioodi ostude põhjal võib järeldada, et rohkem valmistati ise süüa värskest toorainest ning osteti vähem valmistehtud toitu. Suurima osakaaluga olid jõuluperioodi ostukorvis puu- ja köögiviljad, värske liha ja kala. Ent jällegi – tegemist on pisikese trendimuutusega, mille kohta kaugeleulatuvaid järeldusi teha ei maksa,» lisas Selveri kommunikatsioonijuht.

Samuti märkis ta, et 23. ja 24. detsembri kui suurte läbimüügipäevade positsioon nõrgenes, mis on mõjutatud pikast pühast, kus inimesed ajastasid ostmise varasematele päevadele, aga ka kaupluste lühemast lahtiolekuajast. «Vastukaaluks leidsid kliendid märksa olulisemal määral, et 25. ja 26. kuupäeval peaks poodi külastama,» rääkis Veski.

Rimi sisekommunikatsioonispetsialist Taimi Tihhonov kinnitas BNSile, et ka tänavu olid eestlaste jõululauad mandariinidest lookas. Rimi müüs jõulunädalal ligi 130 tonni mandariine, mis jäi siiski eelmise aasta tulemusele ehk 150 tonnile veidi alla.

Pisut väiksemat mandariinimüüki ennustas Rimi juba jõulude eel. «Möödunud aastal oli hea kliima tõttu väga hea mandariinide saagikus ja selle aasta saagiperioodiks ei jõudnud puud piisavalt puhata. Sel aastal on kliima olnud Lõuna-Euroopas ühtlaselt soe ja pole olnud tsitruseliste valmimise jaoks vajalikku öise ja päevase temperatuuri kõikumist,» ütles Rimi avalike suhete juht Katrin Bats jõulude eel BNSile.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles