Jaemüüki kergitasid enim toidukaupade kauplused

Toidupoes.

FOTO: Peeter Kümmel / Sakala

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes tänavu novembris eelmise aasta novembriga võrreldes püsivhindades kolm protsenti, selle tõusu taga on toidukaupluste jaemüügi kasv.

Alates veebruarist on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga näidanud stabiilset kasvu, kirjutab statistikaamet.

Novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 319,5 miljonit eurot. Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim toidukaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta novembriga võrreldes neli protsenti.

Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnatõusu aeglustumine. Kui septembris oli toidukaupade aastane hinnatõus 9,3 protsenti ja oktoobris 6 protsenti, siis novembris 4,3 protsenti. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused ligi poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi juurdekasvust.

Eelmiste kuudega võrreldes aeglustus oluliselt tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasvutempo. Kui eelneval kahel kuul suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 6–7 protsenti, siis novembris oli suurenemine vaid 1 protsenti. Tööstuskaupade kaupluste kasvutempo aeglustumise üheks põhjuseks oli 2010. aasta novembri kõrge võrdlusbaas.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades viis protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2011. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades neli protsenti.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 400 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80 protsenti. 2010. aasta novembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 9 protsenti, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes kolm protsenti.
 

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles