Inimesed jagavad veebis üha julgemalt enda isiklikke andmeid

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Peeter Langovits

Pea kolmveerand tarbijatest ei soostu internetis kättesaadava sisu eest maksma, kuid rohkem kui kaks kolmandikku inimestest on valmis internetis toodete või teenuste eest enda isiklikke andmeid jagama, tuvastas KPMG korraldatud värske ülemaailmne tarbimisuuring.

2008. aastal tunnistas peaaegu pool vastanutest, et tunnevad end mobiilses panganduses väga ebamugavalt. Tänaseks on olukord täiesti pöördunud – 66 protsenti vastanutest kasutab enda mobiiltelefoni meelsasti virtuaalse rahakotina.

Mobiilseadmeid veebilehitsemiseks, uudistelugemiseks ja ostlemiseks kasutavate vastajate arv on viiekordistunud, samas kui televiisori vaatamine on vähenenud – 51 protsenti vastanutest eelistab nüüd telesaateid ja filme vaadata arvutist interneti kaudu ning 24 protsenti vastanutest nutitelefoni abil.

Hoolimata vastuvõtlikkusest uute tehnoloogiate suhtes on tarbijad siiski tõrksad veebitoodete ja –teenuste eest maksma. Olles ära harjunud «tasuta» toodetega, märkis 73 protsenti vastajatest (eelmisel aastal 57 protsenti), et nad ei soostuks sisule ligipääsu eest maksma. Küll aga on üllatuslikult üha rohkem tarbijaid nõus toodete ja teenuste eest jagama enda isiklikke andmeid.

«Sel aastal oleks kaks kolmandikku vastanutest, kes kasutavad internetti või mobiilseadmeid, nõus lubama ligipääsu enda veebikasutust puudutavatele andmetele ja asukohale, saades vastu hea pakkumise,» rääkis KPMG jaekaubanduse globaalne juht ning USA filiaali partner Mark Larson. 16-24-aastaste vanusegrupis tõuseb see  näitaja üle 75 protsendi.

Online-müügi populaarsus on uuringu andmetel järjekindlalt kasvanud. 55 protsenti vastanud eurooplastest ostavad CDsid, DVDsid, raamatuid ja videomänge meelsamini veebist, kui poeriiulilt, Põhja-ja Lõuna-Ameerikas on see number koguni 76 protsenti.

Ühtlasi soetab 61 protsenti eurooplastest internetist lennupileteid ja puhkusepakette. Kõige vähem ostetakse veebi vahendusel luksuskaupu (28 protsenti vastanutest) ning 41 protsenti vastanutest märkis, et ei ostaks interneti vahendusel toidukaupu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles