Uus projekt «Kopter» lubab rohkem lendavat kiirabi

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Meedikud on valmis 24/7 kohale lendama, kuid lennusalgal kopterimeeskondi napib. Pildil on lennusalk ja kiirabibrigaad ühisel harjutusel.
Meedikud on valmis 24/7 kohale lendama, kuid lennusalgal kopterimeeskondi napib. Pildil on lennusalk ja kiirabibrigaad ühisel harjutusel. Foto: PERH

Kuigi PERHil on Eestis ainsana ööpäevaringne valmisolek ja eriväljaõpe täiskasvanud patsientide raviks lennutingimustes ja koos PPAga on meditsiinilende tehtud üle 20 aasta, ei tähenda see, et Eestis oleks teleseriaalidest tuttav medikopteriüksus olemas.

Kiirabiarst Marja Veskimetsa sõnul on kopteri kasutamine kiirabitöös muutunud järjest tavalisemaks. «Peame arvestama, et vajadus lendama minna võib tekkida iga vahetuse ajal,» ütles Veskimets, kes koos kolleegidega tegi novembris läbi Revali merekooli basseinis vette kukkunud ja kummuli läinud kopterist väljumise õppuse.

Üle mere on Veskimets ja tema kolleegid lennanud palju. Nimelt on väikesaarel, merel või ääremaal juhtunud õnnetuse korral kopter sageli ainus sõiduk, millega abi kiirelt sündmuskohale jõuab.

«Mida kiiremini jõuab traumapatsient kõrgema etapi haiglasse, seda suuremad on ellujäämisvõimalused,» põhjendas Põhja-Eesti regionaalhaigla (PERH) kiirabikeskuse juhataja Arkadi Popov projekti «Kopter» käivitamist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles