Luminor automatiseerib laenuotsused

Luminor pank.

FOTO: Tairo Lutter

Luminor automatiseerib koostöös finantstehnoloogia ettevõttega Nordigen kliendi laenuvõime hindamise, edaspidi saab eraklient laenuotsuse kiiremini kätte.

Luminor on saanud viimase poolaasta jooksul üle 55 000 laenutaotluse, millest ligi viiendiku puhul on vaja läinud taotleja kontoväljavõtte analüüsimist. Uus süsteem suurendab tehnilist võimekust teha täpsemaid ja kiiremaid laenuotsuseid ning vähendab inimlike eksituste arvu, teatas pank.

Näiteks vähenevad olukorrad, kus kliendi krediidivõime hindamisel jääb tähelepanuta tema lisasissetulek ja -kohustus või näiteks vastutustundetu rahakasutus.

«Luminor käib kaasas tehnoloogia arenguga. Seepärast ühendame rõõmuga jõud Nordigeniga, kes on meie piirkonna üks kiiremini kasvavaid finantstehnoloogia ettevõtteid,» ütles Luminori laenutoodete juht Martin Malinovski.

«Nõudlus eri finantseerimisvõimaluste järele kasvab ning samal ajal soovivad kliendid kiiret teenindust. Koostöös Nordigeniga saame seda oma kliendile pakkuda,» lisas Malinovski.

Luminor on Baltimaades umbes miljoni kliendi ja 2500 töötajaga suuruselt kolmas finantsteenuste osutaja. 2019. aasta kolmanda kvartali lõpu seisuga kuulus Luminorile 16,8 protsenti hoiuste ja 19,5 protsenti laenude turuosa. Omakapitali kogusumma küündib 1,6 miljardi euroni ning Luminor on kapitaliseeritud 18,7 protsendi ulatuses esimese taseme põhiomavahenditega (CET1).

Nordigen loob pankadele, laenuandjatele ja finantstehnoloogia ettevõtetele kontoandmete analüüsimise lahendusi. Ettevõte asutati 2016. aastal ning osutab analüüsiteenuseid 17 Euroopa riigis, USA-s ja Austraalias.

Tagasi üles