Luminor: kohalikud ettevõtjad välismaa kaubandussõdu ei karda

Luminor panga kontor Viljandis, aadressil Tartu tänav 8.

FOTO: Marko Saarm

Luminor uuris Balti riikide ettevõtjate arvamusi maailmamajandust pidurdavate sündmuste osas. Uuringus leidis 48 protsenti Eestis küsitletud ettevõtjatest, et nende äri jääb Brexitist ning USA ja Hiina vahelisest kaubandussõjast puutumata.

Lätlased ja leedukad olid aga vähem optimistlikud, neis riikides jagas seda arvamust vastavalt 30 ja 36 protsenti ettevõtjatest. Umbes 2 protsenti iga riigi ettevõtjatest märkis aga, et loodab nendest sündmustest hoopis kasu lõigata, teatas Luminor.

Luminori tellimusel väike- ja keskmise suurusega ettevõtete seas läbi viidud uuringust selgus, et Brexit põhjustab enim muret Läti ettevõtjatele ning kõige vähem Leedu ettevõtjatele.

Rohkem kui neljandik ehk 27 protsenti Läti ettevõtjatest leidsid, et Brexit võib rohkemal või vähemal määral nende äri mõjutada. Eesti ettevõtjatest pidas seda tõenäoliseks 18 protsenti ning Leedu ettevõtjatest 16 protsenti.

Samas USA ja Hiina vahelise kaubandussõja mõjutusi pelgavad enim Leedu ettevõtjad ja kõige vähem Eesti ettevõtjad – vastavalt 24 protsenti ja 17 protsenti. Lätis oli see näitaja 21 protsenti.

Sellegipoolest nõustus 20 protsenti Leedu ja 23 protsenti Läti vastajatest, et mõlemad maailmamajandust pidurdavad sündmused mõjutavad nende äri ühtemoodi – samas Eesti ettevõtjatest pidas seda tõenäoliseks vaid 14 protsenti.

Uuringust selgus, et Balti riigid on lähituleviku suhtes üsna positiivselt meelestatud – rohkem kui 80 protsenti kõigi kolme Balti riigi ettevõtetest kavatseb 2020. aastaks müüki suurendada või hoida seda vähemalt stabiilsena.

Luminori ärikliendipanganduse juhi Marjan Savtšenko sõnul on praegune ebakindel olukord muutunud ettevõtjate jaoks loomulikuks. «See ei tekita ettevõtjates enam ülemäärast stressi, olgugi et järgmise aasta äritegevust kavandades ja tulemusi prognoosides arvestatakse majanduse aeglustumisega,» lisas ta.

Uuringu viis Luminori tellimusel läbi uuringufirma Norstat ajavahemikus 11.–25. oktoobrini ning selle käigus intervjueeriti igast Balti riigist 250 ehk kokku 750 ettevõtet.

Tagasi üles