Uustulnukad ei pruugi edetabelisse kauaks jääda

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Perekond Seppikutele kuuluv osaühing Multiforce tegeleb kalade, vähilaadsete ja kalatoodete hulgimüügiga. Majandusaruande järgi oli põhiline tootegrupp kuningkrabi ja lumekrabi. Kogu toodang müüdi ühele USA ettevõttele.
Perekond Seppikutele kuuluv osaühing Multiforce tegeleb kalade, vähilaadsete ja kalatoodete hulgimüügiga. Majandusaruande järgi oli põhiline tootegrupp kuningkrabi ja lumekrabi. Kogu toodang müüdi ühele USA ettevõttele. Foto: Pm

Kui edetabeli eesotsas on ettevõtete käibevahe üsna suur – näiteks esikohal oleva Tallinki ja teiseks platseerunud Eesti Energia eelmise aasta käibe vahe oli 75 miljonit eurot, ehk selline, millega oleks jõudnud eelmise aasta edetabelisse –, siis alates 20. kohast on erinevused juba üsna väikesed ning päris lõpus võib vahe olla vaid mõnisada tuhat eurot.

Seetõttu on ka üsna mõistetav, et uustulnukad ei pruugi jääda edetabelisse kauaks, ja kui me teeks tabeli järgmisest sajast, siis leiduks nii mõnigi ettevõte, mis oleks ühel aastal esisaja uustulnukas ja teisel aastal teise sajasse langeja ning vastupidi.

Nii oli selle edetabeli uustulnukas, perekond Seppikutele kuuluv Multiforce uustulnukas ka kaks aastat tagasi.

Üldiselt on uustulnukate hulgas olnud läbi aastate kõige rohkem transiidi ja logistikaga seotud ettevõtteid, kes mõnel aastal tõusevad särava tähena, aga teisel põlevad kiiresti ja kaovad. Ükskõik, mis selle põlemise põhjus ka poleks.

Samas on uustulnukaid, kes on edetabelisse jõudnud ja sinna püsima jäänud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles