Nahale alternatiivi loov Eesti idufirma sai suure rahvusvahelise tunnustuse

Magnus Altküla
, Tarbija toimetaja
Copy
Eesti idufirma Gelatex võitis ringmajanduse konkursi Green Alley Award 2019
Eesti idufirma Gelatex võitis ringmajanduse konkursi Green Alley Award 2019 Foto: Landbell Group

Ringmajanduse konkursi Green Alley Award auhind tuli tänavu Eestisse: kodumaine startup Gelatex Technologies võitis 17. oktoobril Saksamaal, Berliinis toimunud võistluse. Startup arendab želatiinil põhinevat naha-alternatiivi.

Eesti ettevõte Gelatex Technologies loodi 2016. aastal Märt-Erik Martensi ja Mari-Ann Meigo Fonseca poolt. Võidukas startup arendab želatiinipõhist keskkonnasõbralikku tekstiili. Kui võrrelda uuenduslikku tekstiili teiste materjalidega, siis on see Gelatexi sõnul omadustelt kõige lähedasem nahale või seemisnahale. Keskkonnasõbralik materjal on valmistatud želatiinist, mis on saadud liha- ja nahatööstuse väheväärtuslikest jäätmetest, mis läheksid muidu hävitamisele. Tekstiili valmistamisel ei kasutata mürgiseid kemikaale. 

Võistlust korraldab Saksa konsultatsiooniettevõte Landbell Group, kelle tegevjuht Jan Patrick Schulz sõnas eestlaste toote kohta: «Andsime Green Alley Awardi selle aasta auhinna Gelatex Technologiesile, kuna nad on välja töötanud keskkonnasõbraliku alternatiivi nahale – materjalile, mida kasutatakse laialdaselt tekstiili- ja autotööstuses. Jäätmetest uue toote valmistamine on ringmajandusega täielikult kooskõlas ja väärib seetõttu tunnustust.»

Green Alley Award on Euroopa esimene ringmajanduse idufirmade konkurss. Landbell Group on alustavaid ettevõtteid, kelle ideed aitavad maailma jätkusuutlikumaks muuta, tunnustanud alates 2014. aastast. 2019. aastal esitati konkursile 274 avaldust enam kui 30 riigist, mille hulka kuulusid ärimudelid nii digitaalse ringmajanduse, ringlussevõtu kui ka jäätmetekke vältimise vallas. Selle aasta septembris valis Landbell Group kuus finalisti, kes pakkusid välja rohelisi alternatiive tavapärastele kasutusmaterjalidele. «Gelatex Technologies pole välja töötanud mitte ainult ideed, vaid midagi, millel on ka suur turupotentsiaal,» kirjeldas Schulz, miks just eestlased konkursi võitsid.

Green Alley Awardi konkursi auhinnaks on 25 000 eurot ja võimalus alustada ühisrahastuskampaania koos rahastusplatvormiga Seedmatch, kes on Landbell Groupi partner.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles