Baltika kahjum on tänavu kahekordistunud

Janno Riispapp
, reporter
Copy
Baltikat möödunud suvel päästma tulnud tegevjuht Mae Leyrer.
Baltikat möödunud suvel päästma tulnud tegevjuht Mae Leyrer. Foto: Remo Tõnismäe

Baltika kolmanda kvartali käive vähenes möödunud aastaga võrreldes 11,5 protsenti 9,8 miljonile eurole, puhaskahjum süvenes 52,4 protsendi võrra 1,2 miljoni euroni.

Tänavu üheksa kuuga kandis Baltika 29,5 miljoni eurose käibe juures 3,3 miljonit eurot puhaskahjumit. Käive kukkus mullusega võrreldes 9 protsenti, kahjum sisuliselt kahekordistus, suurenedes 97,7 protsenti.

«Müügitulu vähenes kõigil kolmel Baltikumi turul, mille peamiseks põhjuseks oli nõrk septembrikuu tulemus ja Bastioni brändi sulgemine, mis on üks osa Baltika Grupi käimasolevast restruktureerimisplaanist. Bastioni sulgemise negatiivset mõju arvesse võtmata jäi augusti- ja juulikuu müügitulu eelmise aasta tasemele,» märkis juhatuse liige Mai Pärnik-Pernik.

Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com kolmanda kvartali müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 33 protsenti ja oli 512 000 eurot.

Kõige suurema müügitulu osatähtsusega bränd on Monton, mis moodustas e-poe müügitulust 38 protsenti. Võrreldes eelmise aasta kolmanda kvartaliga kasvas müük kõikidel peamistel turgudel. Kõige kaugemad riigid, kuhu kolmandal kvartalil Baltika brändide ostutellimusi lähetati, olid Türgi, Iisrael, Jaapan, Austraalia ja USA.

Äriklientide müügitulu vähenes võrreldes eelmise aasta kolmanda kvartaliga 75 protsenti ja oli 308 000 eurot. Ligi 1 miljoni eurone müükide vähenemine on seotud Ida-Euroopa frantsiisipartneritega ning Saksamaa ja Kesk-Euroopa kaubamajade keti Peek&Cloppenburgiga lõpetatud lepingutega.

Äriklientide müügitulu järsk vähenemine on ootuspärane, kuna äriklientide müügikanalist järk-järguline väljumine on üks osa Baltika Grupi käimasolevast restruktureerimisplaanist.

Tegevjuht: konkureerime üha enam globaalsete brändidega

«Baltikumis on moebrändide turul konkurents tihenenud, samuti kasvab interneti kaudu ostude sooritamine, mis tähendab Eesti moebrändidele konkureerimist globaalse turuga. Teatav turuosa kaotus on sellest tulenevalt loogiline. Baltika kolmanda kvartali tulemustes on aga näitajaid, mis kinnitavad ettevõtte pöörde toimimist, näiteks turundus- ja üldhalduskulude oluline vähenemine ning jätkuv e-poe müügi kasv,» ütles Baltika tegevjuht Mae Leyrer ettevõtte kolmanda kvartali majandustulemusi kommenteerides.

Ta tõdes, et konkurentsi tihenemine moemaailmas lähiaastatel kindlasti jätkub.

«Eesti tarbija kasutab aina enam veebiostu võimalust, kust avaneb globaalne valik. Lisaks sisenes sel sügisel Leedu turule meie konkurent COS ning Zara avas Leedus Baltikumi suurima kaupluse. Need on selged märgid konkurentsi jätkuvast tihenemisest,» sõnas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles