Lõuna-Aasia laevalammutustes on tänavu hukkunud 19 töölist

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
India töölised tükeldamiseks randa sõidetud laeva juures Alangi laevaromulas
India töölised tükeldamiseks randa sõidetud laeva juures Alangi laevaromulas Foto: AMIT DAVE / REUTERS
  • Laevaromude vanametalliks lõikamine on ohtlik ja keskkonnale kahjulik äri
  • Kolmandas kvartalis lammutati maailmas 122 laeva, neist 73 Lõuna-Aasias

Peamiselt Bangladeshis ja Indias tegutsevates laevalammutusettevõtetes on tänavu elu kaotanud 19 töölist, teatas portaal Worldmaritimenews. 

Pärast seda, kui Euroopa Liit alustas viie aasta eest kampaaniat laevalammutuskohtade puhastamiseks ja neis tekkinud keskkonnareostuse likvideerimiseks, on vanade laevade tükeldamise äri liikunud Lõuna-Aasiasse. Portaali Worldmaritimenews andmetel läks maailmas ainuüksi tänavuse aasta kolmanda kvartali jooksul lammutusse 122 laeva, neist 73 tükeldati Aasias.

Laevaomanikel on kasulikum müüa merekõlbmatuks muutunud alused Lõuna-Aasia ja Aafrika laevalammutusettevõtetele, kuna sealsed firmad maksavad metallitonni eest rohkem kui kõiki keskkonna- ja tööohutusnõudeid järgivad taaskäitlejad Euroopas, USA-s või Jaapanis. Sageli registreeritakse laevad enne romulatesse müümist Komoori saarte, Gaboni või Balau lipu alla ning vormistatakse laevade müük mugavuslipu riikides asuvate vahendajate kaudu, et pääseda Euroopa Liidu laevade taaskasutamisnõuetest. 

Lõuna-Aasias tavaliselt otse rannas paiknevates laevaromulates ei pöörata tähelepanu tööohutusele ega looduse säästmisele, mistõttu on tööõnnetused sagedased ning laevadelt pärit ohtlikud ained jõuavad otse merekeskkonda. 2019. aasta jooksul on piirkonna laevalammutusplatsidel õnnetustes hukkunud 19 inimest. 

Portaali teatel on Euroopa Liidu vastavad ametid alustanud kuriteojuurdlust ohtlike ja mürke sisaldavate laevade illegaalse ekspordi suhtes. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles