Karmid intsidendid Airbusi mootoriga: airBaltic kontrollib oma lennupargi üle
Uuendatud kell 16.13

Airbus A220-300 Eesti lipuvärvides.

FOTO: Air Baltic

Šveitsi lennufirma SWISS teatas eile, et peatab Airbus A220 lennukite kasutamise pärast järjekordse probleemi ilmnemist. Läti rahvuslik lennufirma airBaltic, mis kasutab samuti A220 lennukeid, ütles, et jälgib pingsalt olukorda.

SWISS teatas eile, et kõik Airbus A220 lennud on tühistatud kuni kõikide lennukite mootorid on läbinud lisakontrolli. Kokku tühistati ligikaudu sada lendu. Kolmapäevaks olid osad A220 lennukid kontrolli läbinud ning tagasi tööd ja tühistatud lendusid oli veel 19.

Prantsuse lennuamet teatas, et 25. juulil ja 16. septembril esinenud probleemid tootja Pratt & Whitney mootoritega olid identsed. Juulis suunati üks lennukitest ümber Pariisi pärast seda, kui väidetavalt nähti mootorist leeke. Prantsuse lennuamet palus avalikkuse abi, et leida lennukist kukkunud mootoritükke ning plaanib põhjalikke otsinguid 6.–8. novembril. Otsitakse «umbes 70 cm läbimõõduga titaanitükki», mis võib olla purunenud mitmeks osaks.

Läti lennufirma airBalticu lennukipargis on 20 Airbus A220 tüüpi lennukit ning tellitud on veel 30 lisalennukit. «Jälgime tähelepanelikult mootoritootja Pratt & Whitney soovitusi täiendavate kontrollide kohta, mis viiakse läbi rangelt vastavalt tootja määratud ajakavale ja juhistele, et tagada airBalticu lennutegevuse jätkuv usaldusväärsus. AirBaltic teeb tihedat koostööd Pratt & Whitney ning lennukitootjaga Airbus,» teatas ettevõte.

AirBaltic lisas, et turvalisus on nende suurim prioriteet. «Võttes arvesse kõiki vajalikke ettevaatusabinõusid, jätkab airBaltic oma Airbus A220-300 lennukipargi opereerimist.»

Ettevõte lisas, et kasutab erinevalt SWISSist Pratt & Whitney PW1500G mootori teist varianti. «Nagu tootja kinnitas, vastavad mootorid jätkuvalt kõigile lennukõlblikkuse jätkumise kriteeriumidele,» ütles airBaltic.

Tagasi üles