Tallinna Kaubamajas majanduse jahtumist ei paista

  • Tallinna Kaubamaja käive kasvas kolmandas kvartalis 8,3 protsenti
  • Eesti jaekaubanduse käive kasvas teises kvartalis 6,6 protsenti
  • Kõige paremini läks auto- kõige kehvemini jalatsikaubanduse sektoril

Osturalli Tallinna Kaubamajas.

FOTO: Mihkel Maripuu

Samal ajal, kui üha rohkem räägitakse nii maailma kui ka Eesti majanduse jahtumisest, ei ole Tallinna Kaubamaja kolmanda kvartali tulemustest majanduse jahtumist kuidagi paista.

Kaubamaja Grupi käive kasvas kolmandas kvartalis 8,3 protsenti, 179 miljoni euroni. Nii suur oli grupi käibekasv viimati kaks aastat tagasi – 2017. aasta kolmandas kvartalis, mil majanduskasv oli 4,4 protsenti ja jooksevhindades arvestatuna kasvas majandus siis koguni üle üheksa protsendi. Selle aasta kolmanda kvartali majanduskasv pole teada, aga teises kvartalis kasvas meie majandus 3,6 ning jooksevhindades 7,9 protsenti.

On näha ka, et Tallinna Kaubamaja käive kasvas teises kvartalis üldisest turust kiiremini. Jälle, kolme kvartali kaubandusstatistikat pole teada, aga juulis ja juunis kasvas Eestis jaekaubandusettevõtete kogukäive 6,6 protsenti, 1,9 miljardi euroni.

Tallinna Kaubamaja Grupi kasum kasvas 10,4 protsenti, 19,9 miljoni euroni.

Tallinna Kaubamaja käive.

FOTO: Pm

Kõige suurema müügikasvu tegi autosegment, kuhu kuuluvad muuhulgas Opelite müüja Viking Motors ning KIA kaubamärgi autode müüja KIA Auto. Käibe kasvule andis tõuke ettevõtetele tehtud suuremahulised autoparkide müügid ehk nn fleet-müük.

«Ehkki fleet-müügid survestasid veidi marginaali, kujunes 2019. aasta kolmas kvartal grupi autosegmendile aasta varasemast kasumlikumaks,» seisab kolmanda kvartali majandusaruandes.

Tallinna Kaubamaja suurim on supermarketite segment ehk Selver, mille käive kasvas 5,5 protsenti, 117,6 miljoni euroni, ja kasum 7,9 protsenti, 6,5 miljoni euroni. Käibekasv ei peegelda aga kogu tegelikkust, sest möödunud aasta teises pooles lisandus kaks kauplust. Samas suleti selle aasta novembris renoveerimiseks üks kauplus.

Kaubamajade segmendi ehk Tallinna ja Tartu kaubamajade käive kasvas 4,6 protsenti, 23,8 miljoni euroni, ja kasum 2,9 protsenti, 0,75 miljoni euroni.

Väga kehvasti läheb Tallinna Kaubamaja jalatsikaubandusgrupil, mille käive kukkus kolmandas kvartalis 12 protsenti, 2,2 euroni, ning kahjum kasvas 55 protsenti, 0,3 miljoni euroni. Ettevõtte sõnul mõjutas kolmanda kvartali müügitulu tihe konkurents jalatsiturul ja agressiivsed hooajakauba allahindluskampaaniad seoses planeeritavate kaubavaliku muudatustega tulevatel hooaegadel.

Tagasi üles