Strateeg Jüri Sakkeus: eristumine on nüüd veelgi tähtsam kui enne kriisi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Minu arusaamist mööda on need, kes on 2008. aastal alanud kriisi edukalt läbinud, teinud malekeelt kasutades õigeid kahingud, aga samas säilitanud põhiäriks vajalikud tugevused. Sa kahid seda, mis on ebaolulisem selle nimel, et koondada tähelepanu ja jõud peasuunale.

Saan aru, et sügava kukkumise aastail oli põhirõhk kulude kokkuhoiul. Aga strateegina ütlen, et nüüd tuleb taas päevakorda tõsta strateegia keskne ja samas kõige kõige keerulisem küsimus – eristumine. Eristumine on praegu isegi tähtsam kui heade aegade kiiresti kasvaval turul. Esiteks seetõttu et ka konkurendid on tõmmanud kulud kokku, muutunud väga efektiivseks ja mängivad peamiselt hinnale. Teiseks, klientide kindlustunne on uuesti tärkamas, säästud nende pangaarvetel on kasvamas. Hind on ja jääb oluliseks kuid mida rohkem klientide tarbimisjulgus tagasi tuleb, seda rohkem nad eristuvaid väärtusi ja kogemusi otsivad.

Mida keerulisem on keskkond ja kiiremad on muutused, seda vähem on päevi (või pole neid üldse) kus sa saad endale lubada mitte olla pühendnud. Sa pead kogu aeg silmad-kõrvad lahti hoidma,  püüdma muutustest aru saada,  hüpoteese püstitama, katsema, analüüsima tagasisidet ja uuesti katsetama.  See kõik on ettevõtte jaoks nagu sport ehk treening, mida kogu aeg peab tegema, et vormis püsida ja oma võimalusi realiseerida.

Harva õnnestub, et sa mõtled laua taga esimese korraga välja, mida teha konkurentidest erinevalt nii, et see annaks kliendile põhjuse eelistada sinu pakkumist.  Seda peab proovima ja katsetama seni kuni leiad oma eristuva ja eduka toote- või teenuse kontseptsiooni.

Ja veel…  2008 sai kriis oma karmi alguse, see  jätkus ka aastail 2009, 2010 ja 1011. Kohe-kohe on käes aasta 2012 ja me räägime heal juhul aeglasest taastumisest pilvise taeva all. Kohati võib tunduda, et võitleme nagu pimedas tunnelis, mille lõpust valgust ei paista.

Seetõttu: kui on midagi, mida tasub tunnustada, siis tuleb seda aastalõpus kindlasti teha. Tähistage võite, ka väikeseid! Ka pikas pimedas tunnelis tuleb peod ära pidada – see annab inimestele jõudu.

Jüri Sakkeus on tunnustatud strateegiakonsultant, kes tegeleb firmade ning rahvusvaheliste äri- ja koostööprojektide nõustamisega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles