Volkswagen lõpetab BlackBerry terrori

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Blackberry nutitelefon.
Blackberry nutitelefon. Foto: SCANPIX.

Tööpäev on läbi ja jõulud käes, aga BlackBerry vilkumist või vibreerimist on uskumatult raske ignoreerida.

Volkswageni võimukal tehasenõukogul läks igatahes kops üle maksa. Nii nuiati juhatuselt välja diil, et kollektiivlepingutega kaetud ja BlackBerrydega varustatud töötajad pääsevad pärast kella kukkumist ametialastest meilidest.

Edaspidi on siis nii, et VW meiliserver lõpetab rutiinsete sõnumite läkitamise 30 minutit pärast töötaja vahetuse lõppu. Ja hakkab neid uuesti tulistama alles 30 minutit enne uue tööpäeva algust.

Diil peaks puudutama enam kui 1000 VW töötajat, kes firma BlackBerrydega varustanud on.

Kas eeskuju järgivad ka teised ametiühingute haardes Saksa firmad, ei ole veel teada.

«Uutes kommunikatsioonivõimalustes peituvad kaasasündinud ohud,» ütles Wolfsburger Allgemeine Zeitungile Heinz-Joachim Thust VW tehasenõukogust.

Tehasenõukogu pressiesindaja kinnitas BlackBerry lepingu eksistentsi, kuid selgitas samas, et reegel ei puuduta kõrgemaid juhte ega neid isikuid, kelle palganumbrid ei ole ametiühingu hoole all.

Nõukogu nõudis BlackBerryde tegevuse piiramist seetõttu, et kasutajad olid kogu aeg ülemustele kättesaadavad. Ühtlasi kasvab Saksamaal teadlikkus tõsiasjast, et töötajaid varitseb läbipõlemise risk.

BlackBerry astus areenile kui tegevjuhi mänguasi. Tänaseks on ta sügavalt ettevõtlusesse juurdunud.

Vidin on sõltuvust tekitav ning kannab seetõttu tabavat hüüdnime «CrackBerry». Ühe käega tõotab ta mugavust, teisega teeb aga omaniku «konstantselt kättesaadavaks».

Tehasenõukogu tunnistab, et tagasiside reeglitele on olnud vaid positiivne. Uus kord hakkab kehtima juba uue aasta alguses.

Helistada saavad töötajad oma BlackBerrydega aga iga kell.

Volkswageni kaader on tänavu metsikult tööd rabanud, kuna firmal on sihikul maailma suurima automüüja tiitel. Mööda on vaja kimada vaid Toyotast ja General Motorsist.

Hiljutisel kaadri kokkutulekul Wolfsburgis õnnitles tegevjuht Martin Winterkorn töölisi 38 ekstra vahetusega hakkama saamise ja 50 000 üle normi sõidumasina meisterdamise eest, tänu millele koidab kompaniile 8 miljoni auto lati ületamine.

Heinz-Joachim Thust ei ole vastanud FT palvele saata kommentaar. Ta BlackBerry võib olla välja lülitatud.

CopyrightThe Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles