Nutikiivrite maaletooja leidis turuniši

Copy
Vahur Käo
Vahur Käo Foto: Clevison OÜ

Tänavu kevadel tegutsemist alustanud nutikate rattakiivrite maaletooja on nüüdseks oma turunišši avardamas. Kuidas sellise lahenduseni jõuti, räägib lähemalt Livall nutikiivreid turustava Clevison OÜ esindaja Vahur Käo.

Idee hakata tegelema kiivritega, mis teeksid liikluses osalevad jalgratturid ja rulluisutajad hästi nähtavaks ning samal ajal võimaldaks neil aktiivselt nutiseadmete vahendusel suhelda, tekkis elust enesest. Meie teedel ja tänavatel sõidab ohtralt rattureid, kes samal ajal kuulavad kõrvaklappidest muusikat ning räägivad oma nutitelefoniga või koguni loevad sealt sõnumeid. See on kõike muud kui ohutu, seda eriti kui kiirel elektrirattal sõitja ei kanna kiivrit.

Otsides meie rattapoodidest toodet, mis tagaks ratturite ohutuse kui võimaluse sõidu ajal turvaliselt suhelda ja muusikat kuulata, selgus, et sellist polegi. Interneti surfates leidsime aga, et Livall nutikiivreid kasutatakse mujal maailmas laialdaselt. Suhtlen sõpradega pidevalt telefoni teel, mistõttu meeldib just see, et seda kiivrit kandes ei pea kõrvaklappe eraldi kasutama.

Oluline on seegi, et kui peaksin sattuma õnnetusse, saadab nutikiiver automaatselt hädaabisõnumi minu määratud telefoninumbrile koos õnnetuskohaga kaardil. Kiivril on taga plinkiv ohutuli ning puldi abil saab enne pöördeid sisse lülitada ka suunatuled.

Esindusõigused

Kõige strateegilisem otsus oli kiivrite maaletoomiseks ametliku esindusõiguse hankimine. Läbirääkimised kiivrite ja lisavarustuse tootja Livall esindajatega kulgesid konstruktiivselt. Et jõuda kokkuleppele tingimuste osas, oli oluline ka silmast silma kohtumine. Esindusõiguse saamine näitab usaldust meie tegevusplaanide osas ja aitab kindlustada positsiooni  turusegmendis.

Maaletoomine

Alustava ettevõtte esimeseks proovikiviks sai esmase tootepartii soetamine ning selle reaalne kohaletoimetamine. Selleks tuli teha suhteliselt kopsaks alginvesteering ning läbida erinevad tolliprotseduurid.

Kardetud tolliprotseduurid aga osutusid pigem meeldivaks. Need võtsid kõik aega, aga täna võib ütelda, et Maksu- ja Tolliametis on suurepärane teenindus. Sealsed ametnikud on sõbralikud ja kompetentsed juhendama, kuidas ja mida teha ning milliseid juhendeid lugeda, et saaks deklareerimisega iga alustav ettevõtja hakkama.

Turustukanalid

Esimese maale toodud partii turustamisel kasutasime väga traditsioonilist lähenemist. Käisime otse rattapoodides ning näiteks Veloplus võttiski Livall kiivrid kohe müüki. Hiljem on lisandunud teisigi rattapoode. Oleme nutikiivreid müünud ka tuttavatele ja sõpradele ning tutvustanud antud toote võimalusi YouTube’i ja Facebooki vahendusel. Koheselt lõime ka oma ettevõtte veebi.

E-pood

Kuigi edasimüüjate e-poodides on meie nutikiivrid saadaval, oleme võtnud suuna oma e-poe loomisele. Näeme, et nõnda saama muuta oma turundus- ja müügitegevuse võimalikult efektiivseks ning tarbijasõbralikuks.

Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät kinnitab, et Eestis tervikuna kasvab e-müük aastast aastasse 25 - 30%. Umbes  40 - 50% vahe jääb ka piiriüleste tellimuste kasv. Samas on Eestis just piiriüleses müügis kasvuruumi. Meie väike- ja keskmised ettevõtted teevad piirülest e-müüki kõigest 8% ja sellega oleme Euroopa Liidus keskmisest tagapool.

Paraku keskmine Eesti ettevõte toimetab digitaalsetes turunduskanalites vähe. Ettevõtlusnädal on hea võimalus tutvustada just alustavatele ettevõtetele oma digivõimekuse tõstmise võimalusi e-kanalites.

Tõnu Väädi kolm soovitust e-poodidele:

1. Uuringud näitavad, et ligi 70% ostukorve hüljatakse enne maksmist. Kas sinu e-pood jälgib ja tegeleb hüljatud ostukorvidega? Kuna viiest kolm seda ei tee, on just siit võimalik 10 - 20% e-poe käivet kasvatada.

2. Hiinas ja USAs tehakse juba 90% e-ostudest mobiilist, Eestis üle 70%.  Eesti e-poodide üks peamisi probleeme on mobiilivaate puudulikkus ja ebasõbralik kasutajamugavus.

3. Mitmes keeles sinu e-pood toimib? E-äri ei tunne piire ja sama kuller viib tänasel päeval juba väga kiirelt paki üle maailma igale poole kohale. Näiteks Alibaba müügikeskkonna kui ka mitme suurriigi päevane e-ostude käive ületab 1-2 kordselt Eesti riigi SKP-d.

Artikkel on avaldatud Ettevõtlusnädala raames. Ettevõtlusnädal toimub Euroopa Regionaalarengu Fondi toel.

Copy
Tagasi üles