Minu OMA

Copy
Foto: Oma Care

Idee luua OMA Care sai alguse eelkõige isiklikust vajadusest. Aastal 2012 kui sain esmakordselt emaks laienes märgatavalt ka minu silmaring osas, mis tooteid kasutame enda ja kodu hooldamiseks. Aasta turgu uurides sai selgeks, et kosmeetikaturul on puudu looduslik keha- ja nahahooldusbränd, mis oleks terviklik ja kataks kõik kategooriad. Bränd, mis oleks puhas nii seest kui väljast. Looduslik, nahasõbralik ja taskukohane, kuid samas efektiivne.

Sealt saigi alguse idee luua enda bränd, bränd mida tunnen ja usaldan läbi ja lõhki. Pidades pikalt nõu asjatundijatega ja tehes uurimistöid olin valmis alustama protsessi.

Olles lõpetanud finantsjuhtimise varasemalt andis kindluse luua oma ettevõte ja ei kõhklenud kordagi selles valdkonnas, küll aga ei olnud mul teadmisi kuidas luua nahahooldus- või puhastustooteid. Sealt võtsingi vastu otsuse asuda õppima Inglismaale kosmeetika teadust (nahateadus ja keemiline formuleerimine), et ei tugineks ainuüksi teiste keemikute teadmistel vaid saaksin ka ise anda enda panuse ja olla kogu protsessi sees ning ilmselt ka suuresti, et oleks ülevaade ja kontroll kogu asjale.

Minu jaoks on OMA Care ja selle loomine palju rohkemat kui lihtsalt seebi tootmine. Alustades sellest, et pakkuda töövõimalust; võimalust anda suuremat valikut ka teistele kodudele soetada endale puhas toode mõistliku hinnaga ning lõpetades sellega, et luua võimalus anda tagasi igapäeva vajaduse kaudu, toetades iga müüdud tootega neid, kes seda vajavad. OMA Care on loodud, mõeldes kõigile, et igalühel oleks oma.

Kui nüüd minna tagasi protsessi juurde luua oma bränd, siis oli see kindlasti palju suurem ja aeganõudvam, kui esialgselt arvasin. Minu ootuste kohaselt peale aastaid uurimistöid ja olles valmis alustama, siis aastal 2015 kui ametlikult alustasime protsessi, arvestasin, et meil kulub 6-12kuud, et olla valmis esimeste toodetega mida lasta turule. See sai aga üsna kohe selgeks, et nii see ei ole.

Üks asi on luua toote sisu, kuid hoopis teine asi on luua bränd ja selle kuvand.

Kindlasti on otsustav teadliku tarbija jaoks, mis on toote sisu, kuid samas on tänapäeval aina tähtsam ka brändi visuaalne väljanägemine. Esmalt on see kui brändi visiitkaart, mis kõnetab tarbijat. Teiseks mängivad ka hooldus- ja puhastusvahendid suurt rolli tarbija kodudes, kellele on tähtsad visuaalsed elemendid. Peale selle, et meie OMA Care tooted oleksid puhtad sisult, oleme tahtnud hoida ka sellist suunda disainiga, et tooteid ei peaks kodus nii-öelda ‘kappi ära peitma’. Olgu siis kas tegemist on keha- või kodupuhastusvahenditega. Mind kõnetab just minimalistlik ja praktiline disain.

Luues näiteks logo teadsin, et see peaks olema suurema tähendusega kui lihtsalt visuaalne pilt, mille tähendus jääks ainult ‘puhas, looduslik’ piiridesse. Brändi nimi ‘OMA’ tuli kuna soovisin luua midagi, kust igaüks võiks leida endale tükikese ‘enda oma’. Sealt sähvatas ka idee teha logo asemel hoopis Braille punktkiri, et OMA oleks mõeldud just nimelt kõigile. Nägijale on punktkiri visuaalne element, kuid vaegnägijale praktiline abivahend.

Foto: Oma Care

Lõpuks said valmis esimesed tooted alles 2 aastat hiljem ja kogu protsess võttis kokku koos eeltööga aega ligi 5 aastat enne kui bränd oli valmis kliendini jõudma.

Tuli ette palju ootamatuid ja mitte alati endast sõltuvaid venimisi. Tihti leidsin end mõtlemast kas peaksin lõpetama, kuid tunne oli õige ja see motiveeris jätkama. Sisestasin endale, et kõige tähtsam on teha asja millesse ise usun, mis on tehtud hingega ja õigesti, mitte lihtsalt tegemise pärast ja kiirustades.

Täna oleme avanud oma esimese esinduspoe Tallinnas ning algab suurem projekt tehase laiendamisel, kuid meil on veel pikk maa minna sinna kuhu näen, et OMA Care peaks olema. Vahel on see kui maraton, kus bränd kasvab ja ise pean järgi jooksma. Teinekord kui laps keda kasvatad. See teekond ei ole olnud ega saa ka olema kerge, kuid väärt iga magamata ööd. Tähtis on end ümbritseda inimestega, kes jagavad sinu visiooni.

Täna, kus kõik on nii kättesaadav ja ainult ühe nupuvajutuse kaugusel; arvan, et inimesed võivad unustada kui aeganõudev võib olla ettevõtte, brändi ja kuvandi loomine. Vaja on kannatlikkust ja eneseusku. Mitte midagi ei juhtu üleöö.

Peab olema selge visioon mida sa täpselt teha tahad, mis iganes kategooria see ka ei oleks.

  • Daisy Eiber, OMA Care brändi looja.

Koduleht/e-pood: www.oma.care

Instagram: @oma.care

https://www.instagram.com/oma.care/

Facebook: @omacarebrand

https://www.facebook.com/omacarebrand/

Esinduspood: Aedvilja 1, Tallinna, 10120

Copy
Tagasi üles