Maanteeamet: ühe soojaga maanteid neljarajaliseks ei ehita

Ökodukt Tallinna-Tartu maanteel.

FOTO: EERO VABAMÄGI/PM/SCANPIX BALTICS

Maanteeameti peadirektor Priit Sauk loodab, et keegi ei mõtle ometi tõsiselt, et kolme põhimaanteed ühe hankega ja PPP vormis neljarajaliseks ehitada, tema hinnangul peaks hanked jagama osadeks, mille riski suudab nii pakkuja kui ka riik adekvaatselt hinnata, kirjutab ERR.

«Minu kõhutunne ütleb, et ei ole mõtet tegeleda hankega viis või kümme miljonit eurot, aga tõenäoliselt mitte ka sada miljonit eurot. Need numbrid, mida me oleme majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga konsulteerinud, seal need hankesuurused PPP-l võiks olla 30–70 miljonit maksimum,» rääkis Sauk ja lisas, et need on ka naaberriikide näited.

Ta tõi näiteks, et Kose-Mäo projekt, mille kogueelarve oli 170 miljonit eurot, jagati kolmeks lõiguks.

Sauk ütles, et neljarajalise tee ehitusmaksumus on umbes neli kuni viis miljonit eurot kilomeeter ning projekti rajamise realistlik aeg on 10–15 aastat.

Pikemalt ERRis.

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul on järgmise aasta riigieelarvesse planeeritud 3 miljonit eurot Tallinna-Tartu maantee järgmiste lõikude ehituse projekteerimiseks ning ehitamise kavad täpsustuvad lähinädalatel.

Tallinna-Tartu maanteel on projekteerimisel või ettevalmistamisel Mäeküla ümbersõit ja Põltsamaa ümbersõit ning praeguste plaanide kohaselt jätkub neljarajaliste teelõikude ehitus aastatel 2023–2024, ütles Aas kolmapäeval riigikogu infotunnis. 

Aasa sõnul tuleks kaaluda rahandusminister Martin Helme ettepanekut rajada teelõigud avaliku ja erasektori koostöös. «Jah, laenu võtmine oleks küll odavam, aga paraku me peame lähtuma meil kehtivatest eelarvereeglitest, laenukoormus Eestis on väike, laenu võiks võtta päris palju ja ma arvan, et infrastruktuuriobjektidele olekski mõistlik laenu võtta ja laenu kaudu neid ehitada, aga paraku kehtivad eelarvereeglid, mis meil seda võetud laenu kohe kuidagi kasutada ei lubaks,» märkis Aas.

Tagasi üles