Nõudlus laes: viies parvlaev parandaks üha kallinevat teenust

  • Aastas üle veetavate sõidukite arv jõudis mullu miljoni piirimaile.
  • Uue laeva rentimisel või ostmisel saaks silmas pidada just suuremat autotekki.
  • Saarlastel endil on suurem mure liiga väikese ja harva käiva lennuki pärast.

Saarte ja mandri vahel veetakse üha rohkem autosid ja järgmise laeva ehitamisel tuleks seda silmas pidada.

FOTO: Tairo Lutter

Saartele suvisteks lisareisideks vana laeva rentimise asemel võiks riik kaaluda uue leidmist aina kallineva ühenduse tõhustamiseks.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Mullu nii reisijate kui ka sõidukite arvu rekordid purustanud mandri ja saarte vaheliste parvlaevade kõrvale peaks riik hakkama mõtlema viienda laeva ostule. Seda võiks kaaluda praegu laevaliiklust korraldava firma TS Laevad endise juhi Kaido Padari sõnul selle asemel, et igal suvel lisareisideks mõnda vana laeva laenata.

«Kui Virtsu-Kuivastu liinile on vaja kolme laeva suvel ja jõulude ajal (neljas laev peab olema varulaev, mis on praegu Saaremaa Laevakompaniilt ostetud vana Regula – toim), siis uue laeva ehitada laskmine või vähe kasutatud laeva rentimine teeks lõpuks sama välja, kui ainult suveks vana laeva prahtida. Uue laeva puhul saaks eriti seda silmas pidada, et vaja pole niivõrd suurt reisijate tekki, vaid oluline on, et võimalikult palju autosid mahuks peale. See võiks olla järgmine samm parvlaevanduses,» lausus Padar.

Tagasi üles