Tippaudiitor rikkus ise reegleid

BNS
Copy
Deloitte on osutanud keelatud auditivälist teenust ning rikkunud eetikakoodeksi nõudeid.
Deloitte on osutanud keelatud auditivälist teenust ning rikkunud eetikakoodeksi nõudeid. Foto: Andriy Popov / PantherMedia / Andriy Popov

Audiitortegevuse järelevalve nõukogu (AJN) otsuse kohaselt rikkus Deloitte Audit Eesti audiitorteenuse aluspõhimõtteid ning nõukogu trahvis ettevõtet 10 000 euroga. 

Nõukogu tuvastas Deloitte'i kvaliteeti hinnates töövõtu, mille käigus oli ettevõte osutanud keelatud auditivälist teenust ning esitanud kliendile ebatäpseid andmeid ning rikkunud ka eetikakoodeksi nõudeid, teatas nõukogu.

Kvaliteedikontrolli kohaselt ei saa seega hinnata Deloitte'i kvaliteeti kõrgeimatele nõuetele vastavaks ja nõukogu määras ettevõttele distsiplinaarkorras trahvi 10 000 eurot ning pani kvaliteedihindeks «kollase».

«Senises järelevalvepraktikas pole varem BIG4 ettevõtte kvaliteeti selliselt alandatud. Loodan, et Deloitte teeb protsessist järeldused ja tegeleb tuvastatud puudustega tõsiselt,» ütles nõukogu esimees Siim Tammer. «Audiitorteenuse kvaliteet Eestis on hea ja sellised juhtumid pigem muudavad seda tugevamaks,» lisas ta.

Tammer ütles Postimehele, et kuna avaliku huvi üksuste loetelu on hästi väike [börsil noteeritud ettevõtted, krediidiasutused ja kindlustusfirmad], siis ei soovi AJN ettevõtte nime avaldada.

«Ta ei ole Swedbank, see vähendab oluliselt loetelu. Kaks ettevõtet jääbki,» lisas ta.

Tallinna börsil noteeritud ettevõtetest pakub Deloitte audiitorteenuseid Pro Kapital Grupile, varem on klient olnud ka Tallinna Sadam, mis nüüd kasutab KPMG Baltics OÜ teenuseid.

AJN on sõltumatu järelevalveorgan, mis tegutseb avalikes huvides ning aitab arendada audiitortegevust ja tõsta vandeaudiitori kutsetegevuse kvaliteeti.

AJN-i üheks kohustuseks on iga-aastane audiitorettevõtete kvaliteedikontroll, mille järel annab hinnangu: «roheline» ehk teenuse kvaliteet vastab nõuetele; «kollane» ehk kvaliteedis olid vähemolulised puudused, täiustamine nõutav; «oranž» ehk teenuses oli oluisi puudusi – täiustamine nõutav, ning «punane» ehk audiitorteenuse kvaliteet ei vasta nõuetele ning nõutav on oluline täiustamine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles