Tallinna Sadam pööras miljonites kahjumi korralikuks kasumiks

BNS
Copy
Tallinna sadam.
Tallinna sadam. Foto: Foto: Ulrich Becker / pixabay.com

Tallinna Sadam jõudis esimesel poolaastal mullusest 2,3 miljoni euro suurusest kahjumist 18,2 miljoni euroga kasumisse, ettevõtte müügitulu kahanes samal ajal aastavõrdluses 1,3 protsenti 61,4 miljonile eurole. 

Puhaskasumi suur kasv poolaastate võrdluses oli tingitud tänavusest väiksemast dividendide tulumaksu kulust. Nimelt kaasnes tänavu teises kvartalis välja kuulutatud 35,2 miljoni euro suuruse dividendiga tulumaksukulu 5,76 miljonit eurot, mis oli 20,5 miljoni euro võrra väiksem eelmise aasta kulust, mis kaasnes rekordilise 105 miljoni eurose dividendi väljakuulutamisega, teatas Tallinna Sadam börsile. 

Teises kvartalis kasvasid nii Tallinna Sadama kontserni müügitulu, korrigeeritud EBITDA kui ka puhaskasum. Müügitulu moodustas 32,8 miljonit eurot kasvades võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 0,2 protsenti. Kontserni korrigeeritud EBITDA kasvas 4,1 protsenti 18,8 miljoni euroni. Ühtlasi jõudis ettevõtte möödunud aasta teise kvartali 14,1 miljoni eurosest kahjumist 7,2 miljoni euroga kasumisse. 

Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmu sõnul mõjutas teise kvartali tulemusi puistlasti kasv, mis tulenes peamiselt uue kaubaoperaatori PK Terminal poolt puistlastiterminali käivitamisest ning jätkuvalt tihedas konkurentsis vedellasti mahtude taastumisest eelmise aasta tasemele.

Teises kvartalis läbis Tallinna Sadama sadamaid 5,3 miljonit tonni kaupa ja 2,9 miljonit reisijat. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas kaubamaht 4,3 protsenti ja reisijate arv 0,1 protsenti. Laevakülastuste arv suurenes 3,7 protsenti võrra 2039 külastuseni.

Reisijate arv kasvas teises kvartalis eelkõige Tallinn-Helsingi liini mõjul. Juuni lõpus alustas Muuga-Vuosaari liinil liiklemist Eckerö Line’i laev MS Finbo Cargo, mis teenindab nii veokeid kui sõidukitega reisijaid, samuti asus sellel liinil sõidukitega reisijaid teenindama ka Tallink oma laevaga Sea Wind. «Nende sündmuste mõju avaldub kontserni finantstulemustele valdavalt alates kolmandast kvartalist,» tõdes Kalm.

Suurima kasvu nii müügitulus kui kasumlikkuses tegid Saaremaa ja Hiiumaa liinide reisiparvlaevad ja jäämurdja Botnica seoses lepinguliste tasude indekseerimise ja tegevuste efektiivsemaks muutmistega.

Poolaasta kokkuvõttes toetas müügitulu mõningast taastumist 61,4 miljoni euroni reisijate arvu ja kaubamahu kasv, mis vähendas esimeses kvartalis vedellasti mahu vähenemisest ja reisilaevade korralistest hooldustöödest tingitud 3-protsendlist langust. Korrigeeritud EBITDA jäi eelneva aastaga samale tasemele ehk 35,7 miljonile eurole, tänu tegevuskulude vähenemisele teises kvartalis. 

Teises kvartalis suurenes ka investeeringute maht võrredes eelmise aasta sama perioodiga seoses D-terminali rekonstrueerimisega, süvendustöödega Paldiski Lõunasadamas ja Reidi tee ehituse kaasfinantseerimisega Vanasadamas. Kuue kuuga on Tallinna Sadam investeerinud 11,1 miljonit eurot, sealhulgas teises kvartalis 7,1 miljonit eurot.

Ettevõte juhatuse hinnangul saavutab Tallinna Sadam 2019. aastaks seatud kasumieesmärgi ja kõrvalekaldeid kehtiva dividendipoliitika järgimises ei teki.

Tallinna Sadama kontserni kuuluvad lisaks emaettevõttele veel tütarettevõtted TS Shipping OÜ ja TS Laevad OÜ ning sidusettevõte AS Green Marine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles