/nginx/o/2019/07/29/12419376t1h8f00.jpg)
Atko endine bussijuht Urmas Pärgma ütleb, et oma õiguste eest seisvad juhid satuvad selles firmas halba nimekirja. FOTO: Lilli Tölp
FOTO: Lilli Tölp
Juhid teevad lepingutega skeemitades ületunde, sest liinid on vaja teenindada, kuid juhte napib.
Mitu ATKOs töötavat või töötanud bussijuhti kinnitas, et juhid on sageli roolis rohkem, kui on kirjas nende töölepingus. Skeemi võti seisneb kahes lepingus. Nimelt töötavad bussijuhid vastavalt olukorrale ja vajadusele kas pikaajalise töölepingu või lühiajalise käsunduslepingu alusel, millega osutavad firmale bussijuhi teenust. Nõnda tekib olukord, kus paberite järgi bussijuht küll puhkab, kuid tegelikult istub ikkagi roolis ja vastutab reisijate elu eest.