Tallinna ja Helsingi vahel töötab maailma suurim ehituslaev Pioneering Spirit

  • Pioneering Spirit ehitab Soome lahel Nord Stream gaasijuhet
  • Laev suudab tõsta ja teisaldada kuni 25 000-tonniseid avamerepuurtorne

Engineering Spirit, maailma suurim ehituslaev

FOTO: Allseas

Helsingi ja Tallinna vahel seilavad meresõitjad võivad imetleda maailma suurima ehituslaeva tööd gaasijuhtme Nord Stream 2 ehitusel. 

Maailma suurim ehituslaev on mõeldud naftapuurtornide ja suurte torujuhtmete rajamiseks. 477 meetri pikkune ja 124 meetri laiune ujuv ehitustööstus suudab tõsta, transportida ja paigaldada terveid naftapuurtorne. Kahekereline alus võimaldab merre lasta ka jämedaid torujuhtmeid ning teha muid suuremahulisi ja keerukaid avameretöid. 

Laeva ehitas Daewoo laevaehitustehas Lõuna-Koreas 2014. aastal ning ta sõidab Malta lipu all. Pioneering Spirit on üks mererajatiste ehitamisega tegeleva firma Allseas laevadest, mis on kaasatud gaasijuhtme Nord Stream 2 ehitusele. 2 300 kilomeetrine merealune gaasitoru ühendab Venemaa ja Saksamaa. See on suurim merealuse torujuhtme paigaldus firma Allseas ajaloos, teatab firma koduleht. 

Pioneering Spirit suudab tõsta ja teisaldada kuni 25 tuhat tonni kaaluvaid naftapuurtorne ja võtta pardale terveid laevu

Pioneering Spirit liigub Marinetraffic.com andmetel aeglaselt kirde suunas ning ehitusalust peaks olema võimalik näha ka Tallinn-Helsingi liinilaevadelt.  

Poliitkorrektne nimevahetus

Ehituslaeva esmane nimi oli Pieter Schelte. Insener Pieter Schelte Heerema oli firma Allseas omaniku Edward Heerema isa. Kuid laeva nimetamine tema auks põhjustas avalikkuse pahameele, kuna II Maailmasõja ajal teenis Pieter Heerema kuni 1943. aastani Relva-SS väeosas. 2015. aastal otsustas Allseas laeva ümber nimetada ja uueks nimeks sai Pioneering Spirit. Vastupidiselt üldlevinud meretavadele tehti laeva ümbernimetamise otsus teatavaks reedesel päeval.

Tagasi üles