Maailma suurim kohvikukett Starbucks siseneb tehnoloogiasektorisse
Digitaliseerumine on muutunud kohvikutele hädavajalikuks.

Starbucks.

FOTO: YURIKO K NAKAO / REUTERS

Globaalne kohvikukett Starbucks teatas, et omandas osaluse digitehnoloogiate idufirmas Brightloom, et luua uusi lahendusi nutitelefoniga maksete tegemisel. 

USAst Seattle'i linnast pärit kohvihiiglane soetas omale 2015. aastal asutatud digiettevõtte nõukogus ühe koha. Starbucksi eesmärk on kiirendada mobiilsete maksete levikut kõigis oma esindustes üle kogu maailma. Brightloom hakkab arendama Starbucksile mobiilimaksete, mobiiliga tellimise ja toodete kojutoomise lahendusi. Mõlemad ettevõtted hakkavad kõnealust platvormi müüma ka kõigile teistele restoranikettidele, kes on digitaliseerumisest huvitatud. 

Starbucks ei avaldanud, kui suure osaluse nad omale digifirmas soetasid ja mis rahasumma eest, kuid mõlema ettevõtte sõnul on tegu arvestatava suurusega.  

Starbucks on maailma suurim kohvikukett, millel on üle kogu maailma ligemale 30 000 esindust. Digitehnoloogia levik on aga eri Starbucksi kohvikutes väga ebaühtlane ja see on probleem, mida ettevõte soovib parandada. Näiteks alla poole maailma Starbucksi kohvikutest kasutavad ettevõtte mobiilirakendust. Ainult kaheksa kohvikut üle kogu maailma pakuvad digitaalsete maksete võimalust. 

Brightloomi sõnul muutuvad mobiililahendused restorani- ja kohvikukettide jaoks üha enam elulise tähtsusega lahenduseks, sest noorem põlvkond eelistab teha kõike oma nutitelefonist. Mobiiltelefoniga maksmine pole veel USAs ja Euroopas kuigi levinud, kuid see on juba tugevalt kanda kinnitanud Aasias – eriti arenenud Aasia riikides nagu Hiina, Jaapan, Lõuna-Korea ja Singapur. Üha vajalikumaks muutub restoranidele ka toidu koju toimetamine, sest noorem põlvkond eelistab sageli väljamineku asemel kodus süüa. 

Vajadust digitaliseeruda on hakanud nägema ka mitmed teised suured kohvikuketid. Näiteks McDonald’s ostis varem sellel aastal 300 miljoni dollariga Iisraeli digiteenuste idufirma Dynamic Yield, et parandada oma sissesõiduteenust. Burgerikett katsetab näiteks sissesõidukohvikutes häälkäsklustega tellimist. 

Starbucks seisab just eriti Aasias silmitsi üha karmima konkurentsiga. Hiinas alustas sellel aastal tegevust uus kohvikukett Luckin Coffee, mis spetsialiseerub just mobiilsetele tellimustele ja toidu koju toimetamisele. Luckin teatas esmaspäeval, et on juba allkirjastanud partnerluslepingud, et alustada laienemist Indiasse ja Lähis-Idasse. Kett alustab mõlemas piirkonnas kohe mobiilsete maksetega. 

Tagasi üles