Ülemiste terminali ideekonkurssi tähtaeg lükkus edasi (1)

BNS
Copy
Tallinn, EESTI 06FEB19
Rail Baltica kavandatav terminali hoone Ülemistel. Trammide, busside ja Rail Baltica terminal Ülemistel. 3+1 arhitektid. Pildil on vasakult Siim Tiisvelt, Kerstin Kivila (kampsuniga), Hanna- Liisa Mõtus (mantliga), Markus Kaasik (esiplaanil), Mihkel Meriste (kõige taga jopega), Ilmar Valdur (musta pluusiga) ja Gert Guriev (paremal ääres). Tegemist on võistlustöö täiendanud arhitektidega. Seisavad kohas, kuhu ehitati trammitee, mis arvestab nende tulervase projektiga.

Within the framework of the preparatory Works, passenger stops will be erected in Tallinn, in the Ülemiste.
tl/Foto Tairo Lutter/EESTI MEEDIA
Tallinn, EESTI 06FEB19 Rail Baltica kavandatav terminali hoone Ülemistel. Trammide, busside ja Rail Baltica terminal Ülemistel. 3+1 arhitektid. Pildil on vasakult Siim Tiisvelt, Kerstin Kivila (kampsuniga), Hanna- Liisa Mõtus (mantliga), Markus Kaasik (esiplaanil), Mihkel Meriste (kõige taga jopega), Ilmar Valdur (musta pluusiga) ja Gert Guriev (paremal ääres). Tegemist on võistlustöö täiendanud arhitektidega. Seisavad kohas, kuhu ehitati trammitee, mis arvestab nende tulervase projektiga. Within the framework of the preparatory Works, passenger stops will be erected in Tallinn, in the Ülemiste. tl/Foto Tairo Lutter/EESTI MEEDIA Foto: Tairo Lutter / Postimees

Rail Baltic Estonia pikendas Ülemiste ühisterminali ideekonkursi tähtaega kuu aja võrra 3. septembrini.

Rail Baltic Estonia tehnilise juhi Anvar Salometsa teatel pikendati võistlustööde esitamise tähtaega 1. augustilt 3. septembrile eelkõige sooviga arhitektidele vastu tulla.

«Kohalike ja mainekate välismaiste arhitektide huvi konkursi vastu on juba täna küllaltki suur, ent huvilistelt laekunud tagasiside põhjal leidsime, et pikendatud tähtaeg aitab esitada põhjalikumalt läbikaalutud ja linnaruumiliselt kõige paremini sobivaid ideid,» selgitas Salomets.

RB Ülemiste ühisterminali arhitektuurne ideekonkurss näeb ette, et terminal rajatakse kahes etapis – esimeses etapis sisaldub terminalihoone koos Peterburi tee poole avaneva terminaliväljaku ja selle raudteealuse jätkuga Ülemiste suunas, rongireisijatele ooteplatvormid, tänavad, samuti bussipeatused, parkimiskohad ning muu vajaminev taristu.

Kõrvuti ideelahendustega oodatakse arhitektuurivõistlusel osalejatelt ka projekteerimistööde maksumuse kalkulatsiooni, et saada esmane hinnang idee teostatavusele.

Arhitektuurivõistluse auhinnafond on kokku 77 000 eurot, millega premeeritakse žürii poolt välja valitud kolme võitjat, samuti väljastatakse kaks ergutuspreemiat.

Ülemiste reisiterminali projekteerimine toppab alates 2014. aastast, kuna 2014. aastal arhitektuurikonkurssi välja kuulutades jäi Tallinna planeerimisameti ja majandusministeeriumi (MKM) korraldatud hankel registris rahvusvahelist hanget tähistavasse lahtrisse linnuke tegemata, kuigi kulud ületavad rahvusvahelise hanke toonast 134 000-eurost piirmäära ligi viis korda. See viga avastati neli aastat hiljem, 2018. aasta algul.

Piirkonna ettevõtted, eeskätt Ülemiste City on juba lähtunud 3+1 arhitektide konkursi võidutööst ning ei tahaks seda lahendust kõrvale jätta. Selleks on ettevõtted märkinud, et võivad projekti ligi poole miljoni euro ulatuses erarahaga toetada.

RBE aga märgib, et on leidnud ehitusega edasi minemiseks parima ja alternatiivitu tee, mis tähendab uue arhitektuurikonkursi välja kuulutamist. Ülemiste City nõukogu liikme suulist rahalubadust aga ei pea RBE aga sisuliseks pakkumiseks.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles