Netflixil oli must kvartal

Netflixi kontor Hollywoodis.

FOTO: Lucy Nicholson / Reuters/Scanpix

Filmide voogedastuskompanii Netflix aktsia hind läks eile järelkauplemisel vabalangusesse pärast seda, kui ettevõte teatas, et eelmises kvartalis langes esimest korda viimase kümnendi jooksul maksvate USA klientide arv.

Väike langus Ameerika Ühendriikide klientide arvus koos oodatust väiksema välisklientide kasvuga kukutas Netflixi aktsia järelkauplemisel 12 protsenti ja seda vaatamata asjaolule, et kasum oli oodatust suurem. Paraku keskenduvad investorid ja analüütikud peamiselt klientide arvule ja selle trendile. Ettevõtte sõnul näevad nad selles kvartalis klientide kasvu.

Eile pärast ametliku börsipäeva lõppu avaldatud teise kvartali majandustulemustest selgus, et maksvate klientide arv USAs kahanes eelmises kvartalis 130 000 võrra 60,1 miljoni tellijani. Tegemist on esimese koduturu klientide arvu kahanemisega alates 2011. aastast. Globaalselt kasvas klientide arv 2,7 miljoni võrra võrrelduna prognoositud viie miljoni ja eelmise aasta teise kvartali 5,5 miljoni kliendiga.

Klientide arvu kasvu aegkustumine tuleb ajal, mil konkurendid Walt Disney Co, Apple, IT&T, Warner Media ja NBCUniversal valmistuvad lähikuudel turule tulla. Wall Street Journali analüütikud räägivad, et tulemas on «striimingusõda». Selle tõttu on konkurendid hakanud juba Netflixist ära võtma kõige vaadatavamaid seriaale, näiteks «Kontor» ja «Sõbrad».

Esimene hakkab jooksma uues voogedastusteenuses, mille käivitas Compcasti kontserni kuuluv NBCU Universal. «Sõbrad» lahkuvad Netflixist aasta lõpus ning neid saab edaspidi näha Warner Media uues otse klientidele suunatud teenuses nimega HBO Max, mis hakkab laialdaselt tööle järgmisel kevadel.

Netflix rahustas kliente, toonitades, et nüüd saavad nad kulutada veel rohkem originaaltoodangu loomiseks.

Ettevõtte tegevjuht Reed Hastings ütles eile videokonverentsil, et Netflixi klientide kasv tuleb sel aastal eelmisest aastast suurem. Kolmandas kvartalis loodab ettevõte saada juurde seitse miljonit uut klienti, neist 800 000 USAs.

Netflixi käive kasvas 26 protsenti 4,92 miljardi dollarini, kasumit sai ettevõte 271 miljonit dollarit võrrelduna 384 miljoniga eelmise aasta teises kvartalis.

Tagasi üles