Tallinna Kaubamaja kaotas kasumit

Tallinna Kaubamaja Grupi juht Raul Puusepp.

FOTO: Jaanus Lensment

Tallinna Kaubamaja Grupi käive kasvas tänavu esimesel poolaastal aastavõrdluses 3,9 protsenti 345,4 miljoni euroni, kuue kuu puhaskasum kahanes aga pea kolmandiku võrra 6,2 miljonile eurole. 

Kontserni teise kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 181,7 miljonit eurot ehk 4,5 protsenti enam kui mullu samal ajal. Teise kvartali puhaskasum vähenes aastaga aga 9,2 protsenti 8,4 miljonile eurole, teatas kaubamaja börsile. 

Kontserni puhaskasumit mõjutas dividendimakse, millelt 2019. aasta esimeses kvartalis arvestati tulumaksu 6,5 miljonit eurot, aasta varem arvestati tulumaksu summas 6,2 miljonit eurot.

Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp märkis, et kontserni tööjõukulud kasvasid aastaga samas tempos Eesti keskmisega – kümnendiku võrra.

Kasumi allajäämisel aasta varemale mängivad tema sõnul rolli ka IFRS 16 mõjud, kuid samuti mitmesuguste tegevuskulude, sealhulgas andmeside ja IT kulude kasv, mis toetab protsesside suuremat automatiseerimist.

«Palgasurve maandamiseks on jaekaubandusturul asutud hinnastama tasuta jagatavaid teenuseid. Näiteks tõstsid teisest poolaastast paljud turuosalised, samuti Selver, e-poodide pakkide tasuta kohale toimetatava ostu lävendit,» lisas Puusepp.

Tagasi üles