Samsung kaotas kasumist üle poole

Samsung Galaxy S10 5G reklaam Soulis.

FOTO: Ahn Young-Joon / AP

Lõuna-Korea elektroonikahiid Samsung hoiatas reedel investoreid, et teise kvartali tegevuskasum on tõenäoliselt langenud 56 protsenti, sest nõudlus mälukiipide ja nutitelefonide järgi on kokku kuivanud.  

Samsung prognoosib teise kvartali tegevuskasumiks 5,6 miljardit dollarit, mida on ligemale 12,7 miljardit vähem, kui möödunud aastal samas kvartalis. Prognoositav käive on langenud tõenäoliselt 4,2 protsenti 47,4 miljardi dollarini. Samsung avaldab teise kvartali majandustulemused millalgi hiljem sellel kuul. 

Konglomeraadi sissetulekud on kahanenud madala nõudluse tõttu juba mõnda aega. Samsungi tegevuskasum langes selle aasta esimeses kvartalis kõige madalamale tasemele pärast 2016. aastat, mil ettevõte maadles süttivate Galaxy Note 7 nutitelefonidega. Nõrgaks on jäändud ka Samsungi kõige uuema lipulaevtelefoni Galaxy S10 müük. 

Kõige rohkem mõjutab Samsungi sissetulekuid aga nende mälukiipide äri, mis moodustas 2018. aastal üle 75 protsendi ettevõtte tegevuskasumist. Samsung on maailma suurim mälukiipide tootja. Konglomeraat teatas aga aprillis, et investeerib 2030. aastaks 116 miljardit dollarit oma kiibiäri laiendamisse, et hakata kahaneva nõudlusega mälukiipide kõrvalt tootma ka mitmesuguseid muid kiipe. 

Samsungi mälukiibi ärile on teinud paljuski haiget Hiina-USA kaubandussõda, sest üks nende suurimaid kiipide ostjaid on Huawei. Kaks ettevõtet konkureerivad küll nutitelefonide turul, kuid Huawei paneb oma telefonidesse Samsungilt ostetud mälukiipid. USA lisas Huawei aga sellel kevadel musta nimekirja, kellega Ühendriikide ettevõtted ei tohi enam äri teha. 

Samsungit võib oodata peatselt ka uus geopoliitiline torm. Nimelt on lubanud Jaapan piirata nutitelefonides kasutatavate materjalide eksporti Lõuna-Koreasse, sest kaks riiki on taaskord tülis okupatsiooniajaloo pärast. Piirang võib hakata pitsitama Samsungi kiibi- ja nutitelefonide tootmist, sest konglomeraat peab hakkama raskesti leitavaid materjale kusagilt kaugemalt sisse ostma. 

Tagasi üles