Aas: uute rongide eesmärk ei ole bussiliikluse väljasuretamine

BNS
Copy
Taavi Aas.
Taavi Aas. Foto: Remo Tõnismäe

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa hinnangul ei muuda Elroni uute rongide ostmine madalama nõudlusega linnadevaheliste bussiliinide olukorda, kuna uued rongid on planeeritud eeskätt suurema nõudlusega liinide tihendamiseks.

«Seega paraneb meie hinnangul uute rongide soetamisega kogu ühistranspordi kättesaadavus ja eesmärgiks ei ole bussiliikluse väljasuretamine, vaid inimeste meelitamine autodest ühistransporti kasutama. Kui ühistranspordi maine ja kättesaadavus tervikuna on paremad, siis kasutatakse rohkem nii busse kui ka ronge ning tekivad paremad võimalused ühise liinivõrgu tekkimiseks,» kirjutas Aas Lux Expressi grupi omanikule Hugo Osulale saadetud kirjas.  

Nimelt pöördus Osula ministeeriumi poole ettepanekuga mitte soetada nelja uut rongi. «Lugesin meediast, et Eesti plaanib juurde osta 4 uut rongi. Ma ei arva, et see on hea mõte, hoopis vastupidi,» kirjutas Osula juunis Aasale ja rahandusminister Martin Helmele saadetud kirjas. 

Osula tõi esile, et transpordi arengukava aastateks 2021–2030 koostamine on alles algusjärgus. Liikuvuse tervikkava peab tema hinnangul hõlmama kõiki aspekte, aga eelkõige sisaldama riiklikult korraldatava liikuvuse põhjalikku analüüsi võimalike kulude ja riskide osas ühiskonnale, mis praeguseks on kujunenud domineerivas osas maksumaksja finantseeritavaks.

«Kuna juba praegu on probleeme rongide ületäituvusega mõningatel liinidel ja uute rongide saabumiseni läheb hankest orienteeruvalt 2,5 aastat, ei näe me võimalust rongide hankega oodata transpordi ja liikuvuse arengukava 2021-2030 valmimiseni. Uute rongide ostmiseks kasutatakse riigieelarvelisi vahendeid, mida ei saa kasutada ühistranspordi iga-aastasteks toetusteks,» vastas Aas ettevõtjale. 

Valitsus otsustas 13. juunil toimunud kabinetinõupidamisel välja kuulutada hanke nelja hübriidrongi soetamiseks, koos optsiooniga kahele elektrirongile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles