Eesti IT-firma jõudis Saksa turule

Cord Winkelmann ja Marko Sverdlik

FOTO: Proekspert

Proekspert ja Saksa ettevõtja Cord Winkelmann asutasid möödunud nädalal Bremenis ettevõtte Sensorise, mis hakkab tootma, pakkuma ja integreerima tarku masinakomponente ning tegema ühtlasi IT-lahenduste abil masinate seiret ja andmeanalüüsi.

Proeksperdile kuulub ettevõttes 50-protsendiline osalus. Ettevõtte tegevjuhi Marko Sverdliku sõnul saadakse lähipäevil paika ka esimesed koostöölepingud nelja esimese kliendiga ning Hannoveri messil oli Sensorise'i teenuste vastu suur huvi.

«Sensorise integreerib sensori elemendid tavaliste masinaosadega – standardkomponentidel on selleks olemas kõik vajalikud sertifikaadid. Siinkohal tulevadki meile appi Cord Winkelmanni teadmised, kes on tegelenud sensorite integreerimisega juba 10 aastat,» lisas Sverdlik.

Sensorise'i fookuskliendid on tuulegeneraatorite tootjad ja tuuleparkide operaatorid, puidutööstuse ettevõtted, mäetööstus, kus on palju konveiereid, ning LNG-laevade tootjad ja operaatorid, samuti rasketööstus, kus on palju suuri ja aeglaselt liikuvaid laagreid, ja autotööstus.

Sensorise hakkab tootma tarku masinakomponente ise, kuid tehakse koostööd ka standardiseeritud komponentide tootjatega.

Cord Winkelmanni sõnul on targad masinakomponendid olemasolevate masinatega hästi sobituvad ning andmed, mis komponentidelt mõõtmistel saadakse, tuleb töödelda selliselt, et kliendil oleks neist kasu tootmisel ja äriprotsesside suunamisel. 

«Konkurents Tööstus 4.0 vallas on tihe, kuid eristume teistest sellega, et pakume unikaalset patenteeritud lahendust staatiliste ja poolstaatiliste masinate komponentide koormuste mõõtmisel. Samuti suudab Sensorise teha nii-öelda retrofit lahendusi vanadele seadmetele ja tehastele, mis viib neid lähemale Tööstus 4.0-le,» märkis Sverdlik.

«Näiteks kui tuulegeneraator puruneb merel ülekoormusest, siis Sensorise'i targa masinakomponendi abil on võimalik ära hoida miljonitesse eurodesse kasvada võiv kahju. Uuemad generaatorid on järjest võimsamad ja kuna puudub pikaaegne kogemus nende vastupidavuse kohta, siis on operaatoritele ja tootjatele ülioluline reaalajas saadav informatsioon. Võrdluseks: autosid on toodetud umbes 100 aastat ja tänu ajaloolisele praktilisele kogemusele autod meid naljalt enam teele ei jäta,» lisas ta.

Tagasi üles