Laevade Eesti lipu alla toomine on raha taga kinni

Eelmine majandusminister Kadri Simson lootis, et Eesti lipu alla ja laevaregistrit kasutama õnnestub meelitada kuni 300 suurt laeva.

FOTO: Mailiis Ollino

Veebruaris vastu võetud laevade Eesti lipu alla toomise seadustepaketi jõustumiseks peab valitsus tegema hulga ettevalmistusi, kuid raha nende katteks napib.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Laevanduseelnõu nime all tuntuks saanud ning veebruaris riigikogus üksmeelselt vastu võetud seadustepaketiga muudeti korraga mitut merendusvaldkonda reguleerivat seadust. Muudatuste eesmärk on kogu merendusklastri käibe suurendamine, uute kõrgepalgaliste töökohtade loomine ning uus maksutulu riigieelarvesse. Toonane majandus- ja kommunikatsiooniminister Kadri Simson avaldas lootust, et seadusega õnnestub meelitada Eesti lippu ja laevaregistrit kasutama kuni 300 suurt laeva, laevakaitsega tegelev ettevõtja Jaanus Rahumägi aga ütles, et eesmärgiks tuleks seada vähemalt 1000 laeva.

Seaduse toimimisviis on mitmeastmeline. Eesti lipu alla tulevate kaubalaevade meremeeste töötasu tulumaks viiakse nullprotsendiliseks, nagu see on enamikel maailmamerel levinud lipuriikidel. Seadus näeb ette ka tervisekindlustuse, pensionimaksete ja teiste sotsiaalsete tagatiste lahendused laevapere liikmetele. Eesti laevaregistrisse tuleku teise soodustava tegurina pakub seadus laevaomanikele võimalust maksta ettevõtte tulumaksu asemel laeva suurusest sõltuvat aastatasu ehk tonnaažimaksu.

Tagasi üles