Scania süüdistab Tallinna gaasibusside hanke suunamises
Boroditš: meediarünnakuga erikohtlemist ei saa

Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimees Deniss Boroditš.

FOTO: Liis Treimann

Scania Eesti otsustas vaidlustada Tallinna Linnatranspordi ASi korraldatava 100 gaasibussi ostu riigihanke tulemused, kuna ettevõte kahtlustab hanke suunamist Poola bussitootjale Solaris.

«Talinna Linnatransport otsustas juba teist korda otsitud põhjustel meid hankest kõrvaldada. Esimesel korral andis riigihangete vahekohus Scaniale õiguse ning meid saime hankes jätkata, kuid nüüd, vahetult pärast jaanipäeva tuli Talinna Linnatranspordilt uus otsus, millega meie pakkumine uuesti hanketingimustele mittevastavaks kuulutati,» ütles Scania Eesti juht Janno Karu pressiteate vahendusel.

«Meie hinnangul on ka see Tallinna Linnatranspordi otsus alusetu ja me esitame selle kohta riigihangete vahekohtule vaide lähipäevil, praegu tegeleme vaide ettevalmistamisega. Vägisi tundub, et Tallinna Linnatransport soovib iga hinna eest just Solarisega lepingut sõlmida,» lisas Karu. 

Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) kuulutas kolmapäeval gaasibusside riigihankes edukaks pakkujaks Solaris Bus & Coach S.A, linn ostab ettevõttelt ligi 27 miljoni euroga 100 uut surugaasil töötavat linnaliinibussi, võimalusega soetada sama lepingu raames lisaks veel 100 bussi.

Karu sõnul on Solaris Lätis ja Poolas seotud linnatranspordi hangetega suurtesse korruptsiooniskandaalidesse. «Tahaks loota, et Tallinnas see Solarise eelistamise põhjuseks ei ole. Maksumaksja rahaga korraldatavatel avalikel hangetel peaks võitma ikka nii sisult kui hinnalt parim pakkumine, mitte ainuke konkurssi jäetud ettevõte. Teame, et meie gaasibussid on väga kvaliteetsed ning suudame neid ka säästlikult ja operatiivselt hooldada.»

TLT: Scania ei saa meilt erikohtlemist

TLT juhatuse esimehe Deniss Boroditši sõnul tunnistati Scania Eesti esitatud pakkumus riigihanke tingimustele mittevastavaks, kuna Scania pakkumus ei kirjeldanud busside kasutamise ning garantiist välja jäävate hooldustööde ja varuosade/materjalide kulude maksumuset kümne aasta jooksul nõutud mahus.

«Me ei saa kohaldada Scania suhtes erikohtlemist üksnes seetõttu, et firma esindaja üritab meid läbi ajakirjanduse rünnata. Scanial on õigus esitada vaidlustus riigihangete vaidluskomisjonile, kes otsustab selle põhjendatuse,» lisas Boroditš.

Tema sõnul lähtus TLT AS otsuse langetamisel seadusest. «Meid konsulteeris advokaadibüroo TGS Baltic, samuti kuulasime ära valdkonna spetsialistide arvamuse, kes ühiselt hindasid Scania pakkumuse hanketingimustele mitte vastavaks. Tähelepanu tuleb pöörata ka sellele, et kui Scania pakkumus olekski vastanud hanketingimustele, on see siiski Solarise pakkumusest kallim,» rääkis Boroditš.

Vastavalt TLT strateegiale asendatakse aastaks 2025 kõik vanemad diiselbussid surugaasi kasutavate linnaliinibussidega. Selleks hangitakse järgmise nelja aasta jooksul kokku 300 uut gaasibussi ja tehakse esmaseid ettevalmistusi elektribusside kasutusele võtmiseks. Esimesed 100 uut gaasibussi vahetavad välja praegu kasutusel oleva bussipargi vanima osa. 

Scania Eesti on Eesti juhtiv busside ja raskeveokite müüja ja teenindaja, Scania Eestil on üle 150 töötaja ja 5 remondi- ja hoolduskeskust. Ülemaailmselt pakutakse oma teenuseid rohkem kui 100 riigis, kontsernis töötab 54 000 töötajat.

Tagasi üles