Vene võimud vabastasid Roxeni ja jätsid kapteni koduaresti
Neljapäeva varahommikul jõudis Roxen kodusadamasse Haapsalus

Soome lipu all sõitev kalalaev Roxen kuulub Haapsalu firmale Morobell. Venemaa võimud pidasid laeva 2019. aasta 10. mail Kaliningradi lähedal kinni, kahtlustatuna ebaseaduslikus kalapüügis Venemaa majandusvööndis.

FOTO: marinetraffic.com

Venemaa võimud vabastasid teisipäeval Kaliningradi lähistel kinni peetud Eesti ettevõttele kuuluva kalatraaleri Roxen, kuid selle kapten jäeti koduaresti, edastas rahvusringhäälingu uudisteportaal.

«Roxen vabastati eile [teisipäeval] õhtul, aga kapten jäeti veel kriminaaluurimise alla. Ta peab uurimise ajal kuu aega hotellis elama, kus peab kaks korda päevas ennast registreerima,» ütles laeva Eesti omanikfirma Morobell juhatuse liige Raivo Baum ERRile.

Baumi sõnul võtsid Vene võimud laevalt ära navigatsiooniseadmed, et neid käimasoleva menetluse raames uurida. «Laev tuleb sadamasse, tal on ette nähtud Taanis dokki minek lähiajal,» rääkis Baum.

Baumi sõnul menetlevad Vene võimud juhtumit kriminaalasja raames, kus eeldatakse, et kapten kuritarvitas oma ametiseisundit ja sõitis teadlikult Vene majandusvetesse. Varasemalt oli alustatud uurimist haldusmenetluse raames.

Morobelli juhatuse liige kritiseeris ka Vene võimude käitumist, kes tema hinnangul ei ole lähtunud Euroopa Liiduga sõlmitud kalandusleppe vaimust. «Euroopa Liidu ja Vene Föderatsiooni vahel sõlmitud lepingus on kirjas, et selliste rikkumiste korral peab olema mõistlik kautsjon ja laev tuleb viivitamatult vabastada koos meeskonnaga. Aga me oleme siin praeguseks juba ligi kaks kuud seisnud, kautsjon ei ole mõistlik ja ka kaptenit pole vabaks lastud,» rääkis Baum. Morobell maksis laeva vabastamise eest kautsjoniks 720 000 eurot.

Baumi sõnul pressiti meeskonnalt välja ka valetunnistusi, lubades nende vastu meestele paremat kohtlemist.

Venemaa võimud pidasid Soome lipu all sõitva kalalaeva Roxen kinni 10. mail Kaliningradi lähistel, kuna see traalis Venemaa majandusvööndis. Laeva meeskonnaks on neli Eesti kodanikku. Baum on öelnud, et alus sisenes Vene majandusvööndisse navigatsioonivea tõttu. Tema sõnul oli laeval umbes 350 tonni kala, millest valdav enamus oli püütud Euroopa Liidu vetes, Vene majandusvööndist püütud kala koguseks hinnati sel hetkel traalis olnud 7,5 tonni.

Tagasi üles