Lux Express ostis seitsme miljoni eest uusi busse ja lisab väljumisi
Lisatud galerii ja jalgrataste transpordi selgitus!

Lux Express ostis seitsme miljoni euro eest 20 uut Scania bussi ning lisab väljumisi nii siseriiklikele kui ka rahvusvahelistele liinidele.

Siseriiklikul turul kavatseb bussifirma alates aasta teisest poolest keskenduda Tartule, kus selle aasta esimese viie kuuga on reisijate arv mullusega võrreldes kasvanud 20 protsenti, rääkis Lux Expressi juhatuse liige Janno Ritsberg teisipäevasel pressiüritusel.

Aasta teises pooles tõstab firma Tartu-Pärnu liinil reiside arvu praeguselt neljalt viieni, Tartu-Narva suunal kuuelt kaheksani ning Tallinna-Tartu-Võru liinil kahelt viieni päevas.

Ritsberg rääkis, et Tallinna-Pärnu liin saab 1. juulist juurde 11. väljumise päevas. Samuti tõi ta välja, et kolmanda kvartali lõpuks asendab firma Tallinna-Narva liinil praegused neli Simple Expressi väljumist Lux Expressi väljumistega, mida saab mõlemas suunas olema päevas 15.

Rahvusvahelistest liinidest lisas Lux Express alates 1. juunist kümnenda väljumise päevas Tallinna-Peterburi liinil, kus tänavu esimese viie kuuga kasvas reisijate arv 7 protsenti.

Peterburi-Helsingi liinil on reisijate arv mullusega võrreldes kasvanud lausa 40 protsenti. Alates 15. juunist saab sel liinil varasema nelja korra asemel sõita viis korda päevas. Ritsbergi hinnangul on tegu suunaga, mis kasvab lähiaastatel veelgi.

Alates 1. juunist saab Tallinna ja Riia vahel sõita 14 korda päevas, mõlemal suunal lisandub üks keskpäevane väljumine.

Samuti lisandub praegusele kolmele väljumisele alates 27. juunist veel üks väljumine Tallinna-Varssavi liinil. Ritsberg rääkis, et Vilniuse ja Varssavi vahel buss ühtki peatust ei tee, mis lühendab reisi nende linnade vahel ligi kahe tunni võrra.

Lisaks mahutavad uued bussid ka rattaid oma pagasisse. «Keskmiselt suudame mahutada 4-5 ratast reisi kohta, sõltuvalt väljumise päevat ja kellaajast ning sellest, kuivõrd palju või vähe on teiste reisijate pagasit. Maksimaalselt suudame mahutada kuni 9 jalgratast eeldusel, et jalgratastel on esimene ratas eemaldatud ning teistel reisijatel on minimaalselt pagasiruumi paigutatavat pagasit,» sõnas Ritsberg. 

«Reisijate pagasi- ja rataste vedu on Lux Expressi bussides tasuta ja seetõttu ei müü me eraldi kohti ratastele. Võimalus ratast vedada toimub esimesena kohal, esimesena teenindatud printsiibi alusel,» ütles Ritsberg ja lisas, et soovitud reisile jalgratta registreerimiseks helistada firma infotelefonile. 

«Hästi varustatud  rattaliikleja omab ise ka vastavat transpordikotti,» sõnas Ritsberg. «Kui aga peaks tekkima olukord, kus rattaomanikul puudub spetsiaalne kott, siis soovitame kasutada muid käepäraseid vahendeid vältimaks jalgratta võimalike määrivate osade (kett, hammasrattad, rehvid) kokkupuudet teiste reisijate pagasiga,» sõnas ta. Muidugi saavad ratturid küsida ka bussijuhilt kilerulli, millega saab ratta enne väljumist platvormil transpordiks ette valmistada. «Seega võimalusel palume rattaga reisijal olla 15 minutit enne bussi väljumise aega platvormil, et bussijuht saaks võtta arvesse pagasi paigutamisel ka rataste transportimist,» selgitas Janno Ritsberg. 

«Rataste vedamise võimekus on meil juba tänastel bussidel olemas, seega eraldi graafikut ei peaks selleks otsima,» sõnas ta ja lisas. et reisijal tuleb arvestada sellega, et mõnele reisile võib sattuda rohkem kui üks või kaks ratast transportida soovivat reisijat ning kehtib kes-ees-see-mees printsiip. 

Esimesed uued bussid sai Lux Express kätte juuni algul. Ritsbergi sõnul saabuvad bussid kahe-kolme kaupa, kolmanda kvartali lõpuks peaksid aga kõik uued bussid olema käes ja liinil.

Lux Express Estonia AS teenis 2017. aastal ligi 30 miljoni euro suuruse käibe juures 178 800 eurot kasumit. Lux Express kuulub Hugo Osula Mootor Gruppi.

Tagasi üles