Selle aasta algusest Eesti ettevõtluse ühe uhkuse, Tallinki juhatusse kuuluva kõrgharitud füüsiku elumotosid kõlab, et eales ei tohi ühelegi uuele asjale öelda ei ega kahelda, kas saad hakkama. «Sest kui ei saa – mis siis juhtub?» küsib ta. «Ära ei sure ju!»

Kui kujutaksite ette, et olete Kadri Land, Tallinki juhatuse liige ja Äripäeva väitel Eesti enimteenivaid naisjuhte, peaksite tundma üht tõsist mure. Sest peaksite arvestama sellise mehega nagu Peter Vesterbacka, kes muudkui räägib, et tahab ehitada Helsingi-Tallinna tunneli. Mille valmimine ju tähendaks, et Tallink jääb suurest osast teenistusest ilmselt ilma (ja teie küllap suurest palgast samuti).

Kadri Land lajatab Vesterbacka mõtte kohta aga nii: «Tunnelit ei tule! Olen selles absoluutselt veendunud. See ei ole ratsionaalne, maksab liiga palju.»

Kuid on veel üks mure – ja see on juba palju rohkematel. Tallinki aktsia hind on sisuliselt sama, mis see oli kuus aastat tagasi. Arvestades, et Landi vastutada on Tallinki laienemine, tuleb just temalt nõuda aru, kuhu üldse on võimalik Läänemerel laieneda, et aktsia hind ükskord ometi kerkima hakkaks.

«Ega laienemine pea olema ainult sel merel, mis siit Tallinki peakontori aknast paistab,» vastab Land. «Laieneda võib kus tahes. Aga seda ei ole nii lihtne teha, nagu tundub, et paneme laeva käima, müüme kajutid ja avame poe, võtame kaks veoautot peale ja läheb. Seda on keeruline teha nii, et see oleks maksimaalselt tulu toov ja tarbijale atraktiivne. Ja seda on kallis teha.»

Kommentaarid (28)
Copy