Eestlaste kratifirma sai 11-miljonilise investeeringu

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Realeyes'i Budapesti kontor
Realeyes'i Budapesti kontor Foto: Realeyes

Emotsioonide mõõtmise tehisintellekti ehk krati loonud eestlaste firma Realeyes kaasas investeeringuga 11 miljonit eurot.

Investeerimisvoorus kogutud 11 miljonit eurot kasutatakse ettevõtte laienemiseks Jaapanisse, kus on maailma suuruselt kolmas reklaamiturg. Eesmärgiks on arendada tehnoloogiat ka turundussektorist kaugemale ja laieneda uutesse valdkondadesse nagu targad linnad, vaimne heaolu ja robootika. Täna on enam kui pooled Realeyes 78 töötajast hõivatud teadus- ja arendustegevusega.

Kokku on 2007. aastal loodud ja Londoni peakontoriga ettevõte oma tegevusaja jooksul investoritelt kaasanud 28,1 miljonit eurot.

Uut investeerimisvooru juhtisid Draper Esprit ja Jaapani telekommunikatsioonihiiu NTT DOCOMO riskikapitali grupp NTT DOCOMO Ventures. Samuti osalesid Jaapani suurim riskikapitalifond Global Brain ning lisaks varasemad investorid Karma Ventures ja The Entrepreneurs Fund.

Realeyesi põhitegevuseks on inimeste emotsioonide ja tähelepanutaseme mõõtmine veebikaamera abil. Lahendus võimaldab brändidel, reklaami- ja meediaagentuuridel kvantifitseerida ja optimeerida loovlahenduste efektiivsust ja meediapindade müügistrateegiat ning teha paremaid turundusotsuseid.

Realeyesi kaasasutaja ja tegevjuhi Mihkel Jäätma sõnul on ettevõttel praegu väga põnevad ajad.

«Uute Jaapani investorite abil saame siseneda ühele maailma suurimale ja põnevaimale reklaamiturule, kuid Realeyesi jaoks on see alles teekonna algus. Vaadates turundussektorist kaugemale, oleme näinud vaid väikest osa sellest, mida emotsioone mõõtev tehisintellekt suudab teha. 5G-võrkude ülemaailmne kasutuselevõtmine on üks põhjus, miks tahame muuta seadmetega suhtlemise humaansemaks ja panna seadmed paremini mõistma kasutajate tegelikke soove ja vajadusi,» lisas Jäätma.

NTT DOCOMO Ventures presidendi ja tegevjuhi Takayuki Inagawa sõnul annavad Realeyesi tehisintellektil põhinevad tooted turundajatele senisest palju rikkamat ja rohkem andmepõhist arusaama sellest, mida tarbijad turundajate loodud sisust arvavad. See omakorda võimaldab kujundada efektiivsemaid strateegiaid ja teha targemaid turundusotsuseid.

«Realeyesi lahendus on maailmas väga kõrgelt hinnatud ja loodame Aasia turul kindlasti ka jätkuvalt kasvu näha,» lisas Inagawa.

Ühena esimeste seas investeeris Realeyes tegevusse Eesti investeerimisfirma Tera Ventures, mille portfelli kuuluvad ka Eesti edukaimad idufirmad GrabCAD, Cleveron, Monese, Jobbatical, Scoro ja teised.

«Realeyes on järjekordne suurepärane edulugu Eesti idufirmade maastikult, mis tänu nutikale ideele ja asutajate pühendumusele võitis rahvusvaheliste tippinvestorite usalduse ning on oma tegevusega tänaseks saavutanud globaalse mõõtme,» rääkis Tera Ventures asutaja ja partner Andrus Oks.

Realeyesi asutasid 2007. aastal Mihkel Jäätma, Martin Salo ja Elnar Haiyev, kes tutvusid Oxfordi Ülikoolis õppides. Rahvusvaheliselt tegutseva ettevõtte kontorid asuvad New Yorgis, Bostonis, Londonis ja Budapestis.

Realeyesi klientide hulka kuuluvad muuseas maailmakuulsad brändid nagu Mars, Hershey’s, Coca-Cola ja AT&T, agentuurid nagu Ipsos, MarketCast ja Publicis ning meediaettevõtted nagu Turner and Teads.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles