Põhjaranniku regatt tutvustab Virumaa sadamaid

  • Eelmisel aastal avatud Hara sadam alustab hooaega Hara Merepäevaga 8. juunil

Hara sadam

FOTO: Andreas Pastian Luka

Eesti kaunis Põhjarannik on paljudele purjetajatele ja hobimeresõitjatele avastamata piirkond. Uued külalissadamad võimaldavad seilata kuni Narvani, Virumaa sadamate ja purjetamisvõimaluste tutvustamiseks korraldatakse sel nädalavahetusel kolmandat korda Põhjaranniku regatt. 

7. juunil kolmandat korda startiv Põhjaranniku regatt viib purjetajad Tallinnast ida poole. Marsruudil Tallinn-Hara-Eisma kulgeva regati peamine peatussadam on tänavu Hara, kus 8. juunil peetakse esimest korda Hara Merepäeva. Hara lahel sõidavad purjekad 15-meremiilise võidusõiduringi. Õhtul osalevad purjetajad Hara Merepäeva pidustustel, kus astuvad üles ka mitmed teised prominentsed purjetajad. Tiit Pruuli tutvustab Bellingshausenile pühendatud Antarktika ekspeditsiooni plaane ning Uku Randmaa pajatab üksi ümber maailma purjetamisest.

Põhjaranniku regatti korraldab Liimala Purjetajate selts. Regati korraldamise idee tekkis sealsetel purjetajatel 4 aastat tagasi vastselt avatud Purtse sadamas lagedat merd vaadates. 

«Tavaliselt purjetatakse Eestis Tallinnast lääne pool, ida suunas ei viitsi keegi naljalt Pranglist kaugemale seilata. Vene ajal oli Virumaa rannik eriti range piiritsoon ja nii ei tea enamus purjetajatest põhjarannikust suurt midagi,» põhjendas regati eestvedaja Tõnu Lokotar regati vajalikkust. Viimaste aastatega on  Ida-Harjumaa ja Virumaa saanud juurde mitmeid uusi jahisadamaid ning lisaks kohalikele purjetajatele leiavad piirkonda järjest enam tee ka teiste Eesti jahtklubide alused. Lisaks Purtsele on uued sadamad valminud ka Narva-Jõesuus, Eismal ja Koljunukil, korrastatud on Toila, Vergi ja Kaberneeme sadamad. Valminud sadamatevõrgustik võimaldab merematkajal turvaliste päevateekondadega piki rannikut kuni Narva linnani seilata. 

Tänavusele Põhjaranniku regatile on registreerunud 15 jahti. Regati finiš ning autastustamine on Eisma sadamas.

Hara sadamat arendab samanimeline MTÜ. EAS-st saadud väikesadamate toetusega ehitatakse sadamahoone ning paigaldatakse ujuvkai. 

Endine Nõukogude Liidu salajane allveelaevade sadam on MTÜ Hara Sadam käes 25-aastase hoonestusõiguslepinguga ning kohalike meresõiduhuviliste eestvedamisel tahetakse sellest arendada nii turistide teenindamiseks mõeldud külastuskeskus kui Hara lahe piirkonna paadiomanike kodusadam. 

Hara sadama väikelaevakai

FOTO: Sten Ander Ojakallas

Tagasi üles