Graafik: valimised vedasid reklaamituru suurele kasvule

Ajalehtede reklaamimahud kasvasid esimeses kvartalis kuus protsenti. Pilt on illustratiivne.

FOTO: KRISTJAN TEEDEMA/PM/SCANPIX BALTICS

Eesti meediareklaamituru maht kasvas esimeses kvartalis võrreldes eelmise aastaga ligi kümnendiku võrra 25 miljoni euroni, tegemist oli viimaste aastate suurima kasvuga, teatas uuringufirma Kantar Emor.

Kantar Emori meediauuringute juhi Margo Veskimägi sõnul oli kasv viimaste aastate suurim ja seda vedasid erakondade reklaamipanused enne valimisi. «Samas oleks meediareklaamiturg jäänud kasvupoolele ka erakondade valimisreklaamita,» märkis Veskimägi. Koos otsepostitustega osteti kodumaistelt meediaettevõtetelt reklaami 25 miljoni euro eest.

Nii ajalehed kui televisioon suurendasid reklaamimahtusid kuus protsenti, esmakordselt rohkem kui kolme aasta jooksul kasvas kvartaalselt veidi ka ajakirjade reklaamimüük. Ehkki eelmise aasta kokkuvõttes tammus internetireklaami müük sisuliselt paigal, toimus esimeses kvartalis võrreldes mullu sama ajaga 15-protsendiline hüpe.

 

Veskimägi lisas, et esimese kvartali tulemusi ilmestab erinevate meediakanalite reklaamikäibe ebaühtlane kasv. Välireklaamiturg kasvas kõige kiiremini ehk enam kui 18 protsenti, seejuures näitas suurepärast tulemust nii digitaalne kui ka traditsiooniline välimeedia.

«Ehkki nii ajalehtede- kui telereklaami osatähtsus kogu pirukast väheneb, oli televisiooni osa endiselt ligi 27 protsenti ehk kuus miljonit eurot, internetil 24 protsenti ehk 5,4 miljonit ja ajalehtedel suuruselt kolmanda reklaamipinnana 17,5 protsenti ehk neli miljonit eurot,» lisas Veskimägi. «Samas jätkab välireklaami osa kasvu ja see ületas samuti 17 protsendi piiri.»

Tagasi üles