Rail Balticu Tallinna-Rapla lõigu projekteerib Hispaania firma

Rail Baltic ületamas Pärnu jõge.

FOTO: RB Rail AS

Kolme Balti riigi ühisettevõte RB Rail kuulutas Rail Balticu põhiliinil Tallinna-Rapla lõigu projekteerimise ja ehitusjärelevalve teostamise hanke võitjaks Hispaaania insenerifirma. 

Hispaania ettevõte IDOM Consulting, Engineering, Architecture esitas majanduslikult soodsaima pakkumise maksumusega 11,36 miljonit eurot, teatas RB Rail.

Tallinna-Rapla lõigu pikkuseks on Rail Balticu kiirraudtee trassil 48 kilomeetrit. Eelprojekti järgi on sellele plaanis rajada 32 viadukti, sealhulgas Tallinna-Rapla maantee viadukt üle raudtee ning neli ökodukti.

Hange hõlmab projekteerimisteenuseid raudtee aluskonstruktsiooni, pealisehituse ja sellega seotud tsiviilrajatiste ehitamiseks. Samuti kohapealseid uuringuid, optimaalse projektlahenduse leidmist alternatiivide võrdlemise teel ning üksikasjalikku tehnilist projekteerimist. Tööd tuleb teostada 24 kuu jooksul. Ühtlasi tagab töövõtja autori järelevalve ehitustööde täieliku vastuvõtmiseni.

Insenerifirma IDOM Consulting, Engineering, Architecture omab enam kui 20 aastat kogemust tava- ja kiirraudteede projekteerimisel Euroopas, Ameerika Ühendriikides, Lähis-Idas ning Aafrikas. Viimastel aastatel on IDOM teostanud kiirraudtee projekte Hispaanias, Poolas ja Rootsis. Hispaania päritoluga ettevõttes töötab 3500 inimest 45 büroos üle maailma.

Praegueks on Balti riikides algatatud seitse detailse tehnilise projekteerimise hanget 11-st, kattes 57 protsenti kogu Rail Balticu raudteetrassi pikkusest. Eestit läbiva Rail Baltica trassi tehnilise projekteerimise hanked on välja kuulutatud terve trassi ulatuses, see tähendab Eesti-Läti piirist Tallinnani.

Esimene leping Pärnu-Rapla raudteelõigu projekteerimiseks sõlmiti selle aasta märtsis. Lätis ja Leedus on algatatud mõlemas kaks detailse projekteerimise hanget neljast.

RB Rail AS on Eesti, Läti ja Leedu ühisettevõte, mis on loodud selleks, et koordineerida Rail Balticu projekti elluviimist  – taristu ehitamist kiirraudteeliinile Tallinnast Leedu-Poola piirini.

Rail Balticu projekt näeb ette kahe rööpapaariga 870 kilomeetri pikkuse Euroopa standardlaiusega 1435 millimeetrit elektrifitseeritud raudtee ehitamise Tallinnast Leedu-Poola piirini.

Tagasi üles