Alkoholi peitmine maksab kauplustele miljoneid

Alkoholi müük.

FOTO: LIIS TREIMANN / PM/SCANPIX BALTICS

Peagi jõustuv alkoholi väljapanekupiirang on kaubanduskettide jaoks kulukas muudatus, mille tarbeks lahenduste jaoks väljatöötamise kulu võib ulatuda miljonitesse eurodesse.

Alates 1. juunist jõustuvad alkoholi väljapanekupiirangud, mis kohustavad paigutama alkohoolsed joogid kaupluses teistest kaupadest eraldi ning piirama alkoholi nähtavust väljastpoolt müügikohta.

Coopi kommunikatsioonijuht Martin Miido rääkis BNS-ile, et Coop alustas uute kaupluste ehitamist ja olemasolevate renoveerimist uute nõuete järgi juba eelmisel aastal ning kõigi eelduste kohaselt saavad kõik kauplused 1. juuniks nõuetekohaselt ümber ehitatud.

Kuna Coopil pole tüüplahendusega kauplusi, on tarvis olnud iga kaupluse jaoks eraldi lahendus välja töötada. «Kuna koos riiulite ümberpaigutamisega tuleb meil täiendavalt investeerida ka turvasüsteemide täiustamisse, siis kokkuvõttes on kaupmehe jaoks tegemist üpris kuluka seadusemuudatusega. Suures pildis on tegemist miljoniprojektiga,» ütles Miido.

Selveri kommunikatsioonijuhi Rivo Veski sõnul on ka Selver ümberkorraldustega graafikus. «Selver on lahendanud uue nõude kas riiulite ümberpaigutamisega või hiljuti avatud uutes poodides juba eelnevalt sisse projekteeritud alkoholiosakonda muust müügisaalist eraldavate klaasseintega. Ümberehitused või -paigutused lähevad üle keti maksma ligemale pool miljonit eurot, mis on väga suur kulutus,» kommenteeris Veski.

Rimi avalike suhete juht Katrin Bats rääkis, et Rimi pole kaupluste ümberehitamise kulu veel lõplikult kokku löönud, kuid summa peaks jääma 150 000 euro lähedale. «Loodame töödega õigeks ajaks valmis jõuda. Enamikus kauplustes oleme alkoholiala ära eraldanud riiulitega. Mõnel pool oleme juurde ehitanud ka läbipaistmatu seina,» selgitas Bats kaubandusketi lähenemist BNS-ile.

Maximal on meediajuhi Marit Liigi sõnul õnnestunud vältida suuremat ümberehitamist, mis müügitööd tuntavalt mõjutaks. «Jookide väljapaneku eraldamise muudest kaupadest oleme lahendanud riiulite ümbertõstmisega. Planeeritud töödega oleme seadusesätte jõustumiseks kenasti graafikus ning usutavasti on meil ümbertõstmised lõpetatud 27. maiks,» ütles Liik.

1. juunist jõustuv muudatus näeb ette, et alkohoolsed joogid peavad olema kaupluses paigutatud teistest kaupadest eraldi nii, et tarbija ei peaks nendega vältimatult kokku puutuma. Muudatuse järgi ei tohi alkohoolsete jookide väljapanek olla lisaks väljastpoolt müügikohta märgatavalt nähtav ka ülejäänud müügisaalist, välja arvatud juhul, kui nende nõuete täitmine ei ole müügisaali suurust arvestades mõistlikult teostatav.

Tagasi üles