Pärnu Sadam teeb ettevalmistusi kruiisilaevade vastuvõtuks

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu sadam
Pärnu sadam Foto: Liis Rotar

AS Pärnu Sadam plaanib süvendada Pärnu laevateed ja rekonstrueerida kesklinna kai, nii et sadamas oleks võimalik vastu võtta kruiisilaevu.

Pärnu Sadama sadamakapten Riho Prints ütles esmaspäeval BNS-ile, et laevatee süvendamisega loodab ettevõte alustada tuleva aasta suvel. «Või sügise pool suve,» ütles Prints.
Printsi sõnul sõltuvad tööd keskkonnaministeeriumi loast, mis määrab täpsemalt lubatud tööde ulatuse ja aja.

Sadam on taotlenud keskkonnaministeeriumilt vee erikasutusluba 780.000 kuupmeetri ulatuses süvendamiseks, ministeeriumi teatel on OÜ Corson valmis saanud laevatee süvendamise keskkonnamõju hindamise (KMH) aruande. Aruande avalik arutelu toimub 28. detsembril.

Ettepanekuid, vastuväiteid ja küsimusi saab esitada keskkonnaministeeriumile 27. detsembrini.
Loa loodab sadam Printsi hinnangul saada tuleva aasta jaanuaris.

Pärnu Sadamal on kavas laevatee vana kanal puhastada ja süvendada 7,2 meetrini. Praeguseks pole Pärnu laevatee kanalit puhastatud üle kümne aasta, ütles Prints.

Laevateed on kavas pikendada nelja kilomeetri võrra mere poole. «Praegu on 6,1 kilomeetrit, pärast kümme kilomeetrit, kuni jõuame loodusliku 7,5-meetrise sügavuseni välja,» ütles Prints.

«Tänapäeva tehnikaga läheb töö kiiresti, küsimus on rahas,» ütles Prints. «Oleme hakanud firmasid vaatama, kes oleks selleks võimelised.» Tema sõnul on turul Taani ettevõtteid tööks sobivate pumplaevadega. «Odav lõbu see ei ole, vanas vääringus kümned miljonid kroonid,» hindas Prints tööde maksumust.

Süvendamise järel oleks sadamas võimalik vastu võtta kuni 6,5- või 6,7-meetrise süvisega laevu. «Siis on poolemeetrine tagavara,» ütles Prints. Praegu võetakse tema sõnul sadamasse vastu kuni 5,8-meetrise süvisega laevu.

«Püüame kruiisilaevade poole,» ütles Prints. «Nendega ei saa niimoodi, et ootame veetaset – tagavara peab olema kindlustatud.»

Kruiisilaevad võiksid silduda Pärnu sadama kesklinna kai juures. Kesklinna kai on 240 meetrit pikk, samas kui kruiisilaevade pikkus võib olla 170 meetrit, selgitas Prints.

«Tahaks keskmise kai ka rekonstrueerida. Oleme Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusega üritanud kokku leppida, et saaks eurorahasid,» ütles Prints.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles