Nordica tütarfirma vaidlustas Kuressaare lennuhanke

Tallinna lennuväljal

FOTO: ERIK PROZES / PM/SCANPIX BALTICS

Riikliku lennufirma Nordic Aviation Group AS-i tütarfirma Regional Jet vaidlustas Tallinna-Kuressaare lennuliini hanke riigihangete vaidlustuskomisjonis.

Regional Jet vaidlustas Transaviabaltika pakkumuse edukaks tunnistamise ning taotluse ja pakkuja kvalifitseerimise ja kvalifitseerimata jätmise, selgub riigihangete registrist. Vaidlustus esitati 15. aprillil.

Paar nädalat tagasi tunnistas maanteeamet suursaarte lennuhankel nii Kärdla kui ka Kuressaare liinil edukaks senise vedaja, Leedu firma Transaviabaltika pakkumised.

Lepingute eeldatav maksumus on 25,5 miljonit eurot, millest riigi dotatsioon Kuressaare liinile on ligi 19,3 miljonit eurot ning Kärdla liinile 6,2 miljonit eurot.

Leedu firma plaanis Kuressaare liini teenindada 46-kohalise ATR42-300 tüüpi lennukiga, Kärdla liinil jätkaks 19-kohaline Jetstream. Nordica on varem teatanud, et Regional Jet teenindaks Kuressaare liini 70-kohalise ATR72-ga.

Vähemalt 40 istmekoha nõue jättis Kuressaare liinilt kõrvale peamiselt kaubalendudega tegelevad NyxAiri ja Airesti, mis soovisid liine teenindada Saab 340B tüüpi lennukitega, mille maksimaalne istekohtade arv on 37.

Praegune leping Transaviabaltikaga lõpeb 31. mail. Kui Regional Jeti vaidlustuse tõttu hanke alusdokumentides kehtestatud tingimustel ehk 1. juunist lepingusse ei jõuta, jätkab Transaviabaltika tõenäoliselt siiski vedamist.

Kui avaliku teenindamise leping lõpeb enne vaidlustuse või kaebuse lahendamist, võib maanteeamet ühistranspordiseaduse kohaselt pikendada seni liini teenindanud ettevõttega lepingut kuni kahe aasta võrra samadel või uutel tingimustel kuni uue vedaja leidmiseni.

Samuti võib maanteeamet sõlmida riigihanke korraldamise põhimõtetest lähtudes avaliku teenindamise otselepingu, aga mitte kauemaks kui kaheks aastaks.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles