Sisuturundus

Marexa OÜ läheneb uneprobleemidele nutikalt

Eesti pinnakaredus.

FOTO: Tartu Ülikooli Ökoloogia ja maateaduse instituudi geograafia osakonna töörühm Ain Kulli juhtimisel

Une kvaliteet on igale inimesele oluline, sest vähemalt kolmandiku elust veedame magades. Vastloodud ettevõte Marexa OÜ on seadnud eesmärgiks välja töötada teaduslikud alused uudse, õhku puhastava ja magava inimese aktiivsust ning unerütme jälgiva voodi madratsi disainimiseks. Targa voodi rakendusuuringuks sai ettevõte NUTIKAS toetust pea pool miljonit eurot.

Marexa OÜ on tihedalt seotud Eesti kapitalil põhinevate mööblitootjatega, nagu näiteks osanikfirma Rootsi Mööbel OÜ. Marexa OÜ projektijuhi Triin Taliga sõnul plaanib ettevõte turule tuua nutika voodi lahendi, milleks töötatakse välja vajalik elektroonikast ja tarkvarast koosnev tehnoloogia. Selleks on ettevõte löönud käed Tartu Ülikooli füüsika instituudi teadlastega.

Millal nutikad voodid turule jõuavad?

Kuna töö on plaanitud mitme-etapilisena, saab tootearendustega alustada osaliselt loodetavasti juba üsna peatselt, ilma et oleks vaja ära oodata projekti lõppraportit. „Kui hästi see meil õnnestub seda näitab aeg – meie ja meie akadeemilised partnerid Tartu Ülikoolist anname endast kindlasti parima,“ kinnitas Taliga.

Ühtlasi tõdes ta, et võimalikust lisandväärtusest tuleb hetkeseisuga rääkida tuleviku vormis, kuna projekt alles algas. „Plaanime projektis sündival teadusel põhinevat tootmist ja turule minekut nii Eesti kui ka maailma mastaabis uudsete toodetega,“ rääkis Taliga.

Korraliku äriplaani koostamine on aeganõudev

NUTIKAS toetusmeetme kohta kuulis ettevõtja partneritelt Tartu Ülikoolis. Sealsete teadlastega on neil olnud varasem koostöö, millest kasvas välja ka käimasoleva arenduse plaan.

NUTIKAS toetuse taotlemisel läks Taliga hinnangul kõik ladusalt. Projektijuhi hinnangul on oluline, et äriplaani oleks mõttekas teha. „Tegelikult ei olegi väga mõtet enne muude asjadega alustada, kui äriplaan pole paigas. Oluline on ettevõtjana aru saada, et plaan on tõepoolest põhjalikkusega läbi töötatud,“ märkis ta.

Nõuandenurk: Hea äriplaani saladus

Julge riskida: Hirm ebaõnnestumise ees võib takistada ka mõõdukate riskide võtmist.

Tunne oma turgu: Arendades toodet keskmisele kliendile, ei kõneta see lõpuks kedagi.

Küsi julgelt nõu projektikirjutajatelt: Soov kõike algusest lõpuni ilma teiste abita teha võib tingida olukorra, kus puudu jääb teadmistest, oskustest või ajast.

Vaata veel:  www.eas.ee/alustav/ari-planeerimine/ariplaani-koostamine/

FOTO: Logod

    Tagasi üles