Netflix kaotas vaid paari minutiga oma väärtusest kaheksa miljardit dollarit

Netflix on maailma kõige menukam voogedastusteenus.

FOTO: Alexander Pohl / ZUMAPRESS.com

Voogedastusplatvorm Netflix kaotas pärast reedese börsipäeva algust vaid paari minuti jooksul oma väärtusest ligemale kaheksa miljardit dollarit, sest Disney oli tutvustanud neljapäeval uut voogedastusplatvormi Disney+, mis on Netflixist pea poole odavam.

Meediahiid Disney teatas neljapäeval, et nende voogedastusteenus stardib 12. novembril kuuhinnaga 6,99 dollarit, kuid aasta peale on võimalik korraga maksta ka 69,99 dollarit. Netflix maksab ühendriikides aga umbes 11 dollarit kuus.

Netflixi aktsia langes börsipäeva alguses ligemale viis protsenti hinnale 349,36 dollarit aktsia kohta. Ettevõtte turuväärtus kukkus 152,5 miljardi dollarini. Disney turuväärtus kasvas aga reedel lausa 25 miljardi dollari võrra ja viis kontserni turuväärtuse üles 235 miljardi dollari peale.

Disney+ stardib esialgu ainult Põhja-Ameerikas, kuid konglomeraadi sõnul tuleb see peatselt saadavale ka paljudes teistes regioonides. Millistes regioonides ja millal, seda ettevõte ei täpsustanud.

Platvorm stardib üheksa originaalse uue sarjaga, millele lisandub üle 100 filmi. Kokku tuleb originaalseid sarju esimese aasta jooksul 25 ja nende valmistajateks on Disneyle kuuluvad stuudiod nagu Marvel Studios, Star Warsi Lucasfilm, National Geographic, Pixar ja Disney Channel.

Disney+ saab ühtlasi endale Simpsonid ja originaalse Star Warsi filmide triloogia ning alustab ühtlasi esimese Star Warsil põhineva telesarjaga nimega The Mandalorian.

Kokku plaanib Disney investeerida 2020. aastal voogedastusplatvormi üle miljardi dollari ning 2024. aastaks tõuseb see summa 2,5 miljardi dollarini. Disney finantsjuht ütles, et platvorm hakkab praeguste prognooside järgi tõenäoliselt kasumit tekitama 2024. aastal, mil teenust kasutab hinnanguliselt 60-90 miljonit inimest.

Vaid alles möödunud kuul avalikustas oma uue voogedastusplatvormi ka Apple, mis hakkab kandma nime Apple tv+. Ka see stardib millalgi sügisel ja originaalse sisu tootmiseks on pannud iPhone'ide valmistaja kõrvale üle miljardi dollari aastas.

Tagasi üles