Hiina kooliõpetaja muutis meie ostuharjumusi

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alibaba aktsia hind New Yorgi börsil.
Alibaba aktsia hind New Yorgi börsil. Foto: Postimees

Iga aasta lõpus ummistuvad pakisorteerimiskeskused miljonitest ja miljarditest Hiina internetihiiu Alibaba kaudu saabuvatest pakkidest, mida jõuluvanad kannavad laiali kodudesse üle maailma.

Alibaba tütarettevõtte AliExpress kaudu tellivad endale kaupa ka tuhanded eestlased. Tellitavad kaubad on üldiselt suhteliselt odavad, sarnaste kaupade valik väga suur ning erinevalt Amazonist ei pea enamasti postikulu maksma.

Investeerimisnõustamisettevõte The Motley Fool kirjutas mõne nädala eest, et järgmisel viiel aastal aitavad Alibaba laienemisele ilmselt kaasa kaks suunda. Esimest on nimetatud uueks jaekaubanduseks, millega soovitakse pääseda ka Hiina traditsioonilisse kaubandusse – mille maht on kokku viis triljonit dollarit –, et muuta see efektiivsemaks. Ettevõte kasutab oma andmebaasi ja tehnoloogiat nii logistikas kui ka maksmisel. Teine potentsiaalne kasvumootor on n-ö Hiina Netflix ehk sealne suuruselt kolmas videote voogedastusettevõte Youku.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles