Euroopa Komisjon trahvis Google'it 1,49 miljardi euroga

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Euroopa Komisjon.
Euroopa Komisjon. Foto: FRANCOIS LENOIR / REUTERS

Euroopa Komisjon trahvis USA tehnoloogiahiidu Google'it teisipäeval 1,49 miljardi euroga konkurentsireeglite rikkumise eest.

«Komisjon trahvis täna Google'it 1,49 miljardi euroga oma dominantse turupositsiooni kuritarvitamise eest veebiotsingute reklaamiturul,» ütles konkurentsivolinik Margrethe Vestager.

Otsuste tõi kaasa asjaolu, et Google on aastatel 2006–2016 blokkinud konkureerivate otsimootorite vasteid oma otsingutulemustes.

Tegemist on juba kolmanda trahviga, mille Euroopa Komisjon on Google’ile reklaamialaste rikkumistega seoses viimase kahe aasta jooksul määranud. Möödunud aastal sai Google komisjonilt 4,34 miljardi ja kahe aasta eest 2,42 miljardi suuruse trahvi.

Kolmapäevane otsus puudutab pikaajalist uurimist, mille keskmes oli Google'i reklaamiäri AdSense.

«Tänane otsus räägib sellest, kuidas Google kuritarvitas oma üleolekut selleks, et mitte lubada veebilehtedel kasutada vahendajaid peale AdSense'i platvormi,» ütles Vestager.

Komisjon leidis, et Google ja selle emafirma Alphabet rikkusid ELi konkurentsireegleid, kui seadsid piiravaid punkte lepingutesse, mis Google AdSense'i kasutavate veebilehtedega sõlmis. Piiravad punktid ei lasknud Google'i rivaalidel nendele veebilehtedele omi reklaame panna.

Vestageri sõnul pani Google sellega oma rivaalidele kinni võimaluse «luua innovatsiooni ja konkureerida turul oma väärtuste pinnalt».

«Reklaamijatel ja veebilehtede omanikel oli vähem valikut ja nad olid tõenäoliselt silmitsi kõrgemate hindadega, mis tulnuks üle kanda tarbijatele.»

AdSense on üks vanemaid Google'i tooteid. See lubab sisuavaldajatel, näiteks blogijatel oma leheküljel reklaame avaldada. Microsoft esitas teenuse kohta kaebuse 2009. aastal ja Euroopa Komisjon alustas ametlikult uurimist 2016. aastal.

Toona märkis Komisjon, et Google on mõneti teenuse tingimusi muutnud, mis lubab klientidele rohkem vabadust näidata ka konkureerivaid reklaame.

Google’i omanikfirma Alphabet  teenis veebireklaami müügilt ainuüksi möödunud aastal maksueelset kasumit 30,7 miljardit dollarit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles