Aasta esimene investeerimispomm: idufirma Glia kaasas 20 miljonit dollarit

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Glia arenduskeskused asuvad ka Tallinnas ja Tartust, kus ettevõtte palgal on üle poolesaja töötaja.
Glia arenduskeskused asuvad ka Tallinnas ja Tartust, kus ettevõtte palgal on üle poolesaja töötaja. Foto: Glia

Eestis asutatud ja siiamaani Tartus ja Tallinnas arenduskeskusi omav Eesti-USA idufirma Glia kaasas 20 miljoni dollari suuruse investeeringu, mis on alanud aasta seni suurim rahakaasamine Eesti startup-valdkonnas.

Kolme aasta eest Tartus SaleMove’i nime all loodud ettevõte arendab finantsettevõtetele mõeldud digitaalset klienditeenindusplatvormi. B-Seeria investeering kaasati peamiselt riskikapitaliettevõttelt Insight Venture Partners, aga ka juba olemasolevatelt investoritelt.

Investeeringuga kaasneb see, et Insight Venture Partnersi tegevdirektorist Lonne Jaffest saab Glia nõukogu liige.

Kokku on Glia tänaseks kaasanud juba 29 miljonit dollarit, varem olid sellesse investeerinud juba Tola Capital, Wildcat Capital Management, Entrepreneurs Roundtable Accelerator ja Grassy Creek.

Insight Venture Partnersi tegevdirektor Lonne Jaffe sõnul on Glia tehnoloogia elegantne segu ühisbrausimisest (cobrowsing), videovestlusest, häälsuhtlusest ja masinõppel toimivast juturobotite raamistikust. See ühildub Amazon Lexi, Google Dialogflow, IBM Watsoni ja teiste platvormidega.

«Glia on New Yorgi tehnoloogilise ökosüsteemi üks säravamaid tähti ning meil on väga hea meel varustada Glia suurepärast meeskonda kapitaliga ja aidata neil mastaape suurendada, et kiire kasv jätkuks ka 2019. aastal ja edaspidigi,» rääkis ta.

Glia tootearendus sai alguse 2012. aastal, kui ettevõtte CTO Carlos Paniagua oli lõpetamas Tartu Ülikooli tarkvaratehnika eriala. Praeguseni arendatakse toodet Tartus ja Tallinnas ning lisaks käib ka tootedisain ja -müük koostööna Eesti ja New Yorgi vahel.

Glia klienditeeninduse platvormi arendamisega tegeleb praegu 21 inimest Tartus. Lisaks disainitakse ja müüakse ka tooteid Eesti ja New Yorgi koostöös. Kokku on kahes riigis palgal üle 60 töötaja. Möödunud aasta viimases kvartalis tasuti Eesti tööjõumakse ligi 98 000 eurot.

Saadud rahastusega kavatseb Glia laiendada tootearendust, müüki, turundust ja kliendilahendusi uute töötajate ja taristuga, et veelgi kiiremini muuta finantsasutuste kliendisuhtlust.

Eelmise aasta lõpus töötas Glia disainijuht Rasmus Raal kolm kuud New Yorgi peakontoris, et luua toona SaleMove’ina tuntud ettevõttele uut brändi. Uus Glia bränd avalikustati selle aasta veebruaris.

«Ettevõtte algne visioon oli soodustada müüki, kuid olime sellest kaugele edasi arenenud,» sõnas Raal. «SaleMove ei kirjeldanud enam hästi seda, mis väärtust me oma klientidele pakume. Me tahtsime luua brändi, mis oleks omapärane ja silmapaistev ning esindaks meie olemust ettevõttena.»

Glia tuleneb vanakreeka sõnast «γλία» ehk «liim» ja gliiarakud on ajus levinuimad rakud, mis kaitsevad närvirakke ning varustavad neid toitainete ja hapnikuga.

Glia kliendibaasilt saadav aastane jooksevtulu on kolmandat aastat järjest enam kui kahekordistunud.

Glia loob digitaalseid suhtlusmomente, mis lihtsustavad ja muudavad finantsasutuste ja klientide vahelist suhtlust, kasutades teksti, heli, videot, ühisbrausimist ja tehisintellekti.

Insight Venture Partners on ülemaailmne riskikapitali- ja erakapitali investeerimisfirma, kes investeerib suure kasvupotentsiaaliga tehnoloogia- ja tarkvaraettevõtetesse. Insight asutati 1995. aastal. Selle hallata on praegu üle 20 miljardi dollari ja see on investeerinud üle maailma enam kui 300 ettevõttesse. Eestiga seotud idufirmadest on see investeerinud näiteks Pipedrive’i.

KOMMENTAAR
Glia kaasasutaja ja tegevjuht Dan Michaeli

Insight on kaua ja edukalt teinud koostööd maailma parimate SaaS-ettevõtetega. Sellise tugeva ja kogenud investori lisandumisel saame Glia turgu kiirelt suurendada. Peaaegu kogu suhtlus ettevõtete ja klientide vahel sisaldab praegu ekraani, aga peamine kontakteerumisviis on endiselt vanamoodne telefonikõne. Järgmise 3–5 aasta jooksul tõusevad esile need ettevõtted, kes telefoni asemel eelistavad digikanaleid, sest nendega on klientidel suhelda kõige mugavam. Insighti edulood ettevõtete tehnoloogia valdkonnas annavad meile usu, et nad mõistavad neid suundumusi väga hästi. Suhtume nendega koostöösse väga entusiastlikult.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles