Ekspress Grupp kasum kuivas kokku

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ekspress Grupi enamusomanik Hans H. Luik.
Ekspress Grupi enamusomanik Hans H. Luik. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Meediakontserni Ekspress Grupp müügitulu kasvas eelmisel aastal digitaalsete tulude kasvule tuginedes 8 protsenti 69,1 miljoni euroni, kuid kasum sisuliselt kadus. Kontserni puhaskasum vähenes tunamulluselt 3 miljonilt eurolt 25 000 eurole. 

Meediakontserni kasumlikkuse langus tuleneb eelkõige trükiteenuste segmendi üha tihenevast konkurentsist ning sisendhindade tõusust. Lisaks oli see seotud trükimeedia tulude languse ning suuremate kojukande- ja tööjõukuludega ning samuti ühekordsete kuludega, mis on peamiselt seotud ümberkorraldusega ja raamatute erakorralise allahindlusega neljandas kvartalis, teatas Ekspress Grupp börsile.

Kontserni müügitulu kasv tulenes aga peamiselt reklaamivõrgustiku ja sihtrühmapõhiste reklaamimüügilahenduste pakkuja Adnet Media enamusosaluse ostmisest 2017. aasta novembris, mis on kasvatanud koos Delfidega oluliselt kontserni online tulusid ja osakaalu kogukäibes

Kontserni 12 kuu digitaalsed tulud kasvasid seejuures 23 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ning moodustasid 38 protsenti kogukäibest.

Kontserni neljanda kvartali müügitulu kasvas 11 protsenti ja ulatus 19,5 miljoni euroni. Ekspress Grupi kasum enne intresse, makse ja kulumit (EBITDA) ulatus neljandas kvartalis 1,2 miljoni euroni ja 12 kuu arvestuses 4,2 miljoni euroni. Võrreldes 2017. aasta sama perioodiga langes EBITDA neljandas kvartalis 300 000 euro võrra ja 12 kuu võrdluses 2,5 miljoni euro võrra.

Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu sõnul avaldas ettevõtte käibekasvule positiivset mõju digitaalsete tulude kiire kasv, eeskätt Eestis ja Leedus.

"Negatiivse poole pealt survestas tulemusi tugev hinnakonkurents ning sisendihindade kasv nii trükiteenuste segmendis kui ka paberväljaannetel meedia segmendis. Teise poolaasta tulemused sisaldavad ka ligi 1 miljoni euro väärtuses ühekordse mõjuga kulusid, mille seas suurimat mõju omavad kulud seoses Ajakirjade Kirjastuse töö ümberkorraldamisega ning Ajakirjade Kirjastusest ülevõetud raamatulao bilansilise väärtuse ümberhindamisega," märkis Rüütsalu.

Ekspress Grupi juhatuse esimees lisas, et ettevõtte edasine strateegia on suunatud digitaalsete tulude kasvatamise, efektiivsuse suurendamisele ning kvaliteetse ja lugejate poolt hinnatud sisu tootmisele.

AS Ekspress Grupp on Baltimaade meediakontsern, mille peamised tegevused hõlmavad veebimeedia sisutootmist, ajalehtede ja ajakirjade kirjastamist ning trükiteenuste osutamist Eestis, Lätis ja Leedus. Kontsern annab tööd 1700 inimesele. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles