Alkoholiseaduse muudatus kasvatas Soomes plahvatuslikult long drinkide müüki

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liivalaia tänaval asuva toidupoe müüja Kätlin Renn kinnitab longdrinkide populaarsust..
Liivalaia tänaval asuva toidupoe müüja Kätlin Renn kinnitab longdrinkide populaarsust.. Foto: Liis Treimann

2018. aasta alguses Soomes vastu võetud alkoholiseaduse muudatus tõi möödunud aastal järsu kasvu long drink tüüpi alkohoolsete jookide müügis.

Alkoholi müük oli kahanenud Soomes juba 2011. aastast saadik, kuid möödunud aastal läks see tervise järelvalveameti Valvira statistika järgi esimest korda üle kuue aasta taas tõusuteele, kirjutab Yle. Tõusu taga on 2018. aasta alguses vastu võetud muudatus alkoholiseaduses, mis võimaldab supermarketites müüa 4,7 protsendi asemel kuni 5,5-protsendist alkoholi.

Seadusemuudatus kasvatas alkoholi üleüldist müüki vaid 0,6 protsendi, kuid rahvakeeles lonkero ehk long drinkide müügis toimus plahvatuslik kasv - nende müük tõusis koguni 42 protsenti. Kõigi teiste alkohoolsete jookide müük jätkas kahanemist.

Long drinkide müügi kasvu taga näib olevat rahva eelistus kangema lonkero järgi, sest 4,7-protsendise long drinkide müük kahanes 45 protsenti. Kangusega 5,5 protsenti ja üle jookide müük samas peaaegu kolmekordistus. Kangemate long drinkide puhul kasutatakse ginil põhinevat retsepti ja selle maitse võib lihtsalt paljudele inimestele meeldida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles